پیشنهادات بورس کالا برای کنترل کرونا

بازار بورس کالای ایران در نامه‌ای به دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، معاون مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صمت و رئیس هیات مدیره انجمن ملی پلیمر ایران پیشنهاداتی برای اقدامات قابل انجام در صنایع وابسته به پتروشیمی برای همراهی با کنترل بیماری کرونا ارائه داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، معاونت عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در نامه‌ای به دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، معاون مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صمت و رئیس هیات مدیره انجمن ملی پلیمر ایران پیشنهاداتی برای اقدامات قابل انجام در صنایع وابسته به پتروشیمی برای همراهی با کنترل بیماری کرونا ارائه داد.

در این نامه آمده است: با توجه به بسیج عمومی کشور در مقابله با بیماری کرونا و ضرورت پیش‌بینی‌های لازم در هر بخش مدیریتی کشور برای همراهی با این حرکت و پیرو مذاکرات حضوری و تلفنی پیشنهادات زیر در جهت کمک به مدیریت مناسب تر این بحران تقدیم می‌شود:

1. با توجه به لزوم سرعت عمل و انعطاف‌پذیری در اقدامات اجرایی و پیگیری و با توجه به مسئولیت‌پذیری و اقداماتی که تا این تاریخ توسط انجمن ملی پلیمر ایران انجام شده پیشنهاد می‌شود کلیه اقدامات در قالب کارگروهی با محوریت این انجمن به انجام رسد.

2. با توجه به اینکه انجمن ملی پلیمر ایران پیگیر تامین نیاز واحدهای تامین کننده شبکه رسمی توزیع اقلام مصرفی مرتبط با کنترل این بیماری است. در صورت اعلام فهرست خریداران مواد اولیه این اقلام (اعم از اقلام مصرفی ماسک و لباس‌های یکبار مصرف و ظروف بسته‌بندی) توسط انجمن و نیاز به اصلاح مثبت یا منفی سهمیه‌ها توسط وزارت صمت و یا به‌صورت عرضه خاص در بورس در اسرع وقت اقدام لازم به عمل خواهد آمد. گزارشات نظارتی این روند (تولید و توزیع) توسط انجمن ارائه خواهد شد.

3. با توجه به افزایش شدید تقاضا در مواد اولیه مرتبط لازم است نسبت به افزایش عرضه پتروشیمی ها (حسب درخواست و نظر انجمن ملی) پیگیری لازم توسط آن دفتر انجام شود.

فهرست پیشنهادی این اقلام به شرح زیر است:

. انواع گریدهای PP اسپان باند شامل  - S 546 ، -S565، -R552، Z 30S، L 510

. کاستیک سودا جهت واحدهای شوینده (قبلا با پیگیری آن دفتر افزایش عرضه به دو برابر انجام شده ولی ممکن است نیاز به افزایش عرضه مجدد داشته باشد)

. گریدهای پلی اتیلن سنگین بادی خصوصا 3BL

کد خبر 411986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =