توافق سهامداران شیران بر سود 93 تومانی

صبح امروز یکشنبه 4 اسفند، جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با هدف ارائه گزارش فعالیت و عملکرد سال مالی منتهی به 30 آذر 98 با حضور بیش از 80 درصد سهامداران در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، این شرکت با بازدهی بالای ۶۰۰ درصد در قیمت روی تابلو برای مدت یک سال و دستیابی به بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سود خالص، افزایش حدود ۲۰۰ درصدی فروش و افزایش حدود ۶۰۰ درصدی درآمد غیرعملیاتی را در معرض دید سهامداران، فعالان و ناظرین بازار سرمایه قرار داد.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت عملکرد عملیاتی این شرکت حاکی از افزایش فروش محصولات NP LAB و HAB در بازار داخلی و همچنین افزایش ۲۰ درصدی صادرات محصولات مذکور است.

به گفته امیر رحیمی، شیران در سال مالی منتهی به آذر ۱۳۹۸ بالغ بر ۸۰ میلیون دلار از محل صادرات برای کشور در شرایط تحریمی ارزآوری کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فروش کل شرکت در بازار سرمایه با یک جهش ۹۲ درصدی همراه بوده و از فروش ۹ هزار و 600 میلیارد ریال در سال مالی گذشته به ۱۸ هزار و 400 میلیارد ریال دست یافته است و طبق برآوردها برای سال آتی دستیابی به رقم ۲۲ هزار میلیارد ریالی را در نظر دارد.

این شرکت در بخش درآمد غیرعملیاتی حدود ۶۰۰ درصد رشد داشته و توانسته رقم ۴ هزار و 876 میلیارد ریال درآمد غیرعملیاتی در سال مالی مورد گزارش به ثبت برساند. در حالی که در سال قبل این رقم تنها ۷۲۵ میلیارد ریال بوده است.

طبق اعلام رحیمی، این شرکت با یک جهش ۱۹۷ درصدی در سود خالص توانسته 10 هزار و 105 میلیارد ریال برای سود خالص در سال  ۱۳۹۸ثبت کند. در حالی که در سال قبل این رقم ۳ هزار و 398 میلیارد ریال بوده است.

در ادامه مدیرعامل شیران در رابطه با خبر عوارض ارزش افزوده خوراک نفت سفید این چنین ادامه داد: عوارض ارزش افزوده خوراک نفت سفید که پیش‌تر روی کدال نیز چند روزی باعث بسته شدن نماد شیران شده بود، در مجمع ابعاد ۳ هزار و 600 میلیارد ریالی به خود گرفت و اعلام شد، در صورت اخذ کامل سایر آرای مربوط به دوره‌های مالیاتی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ یک سود رویایی در انتظار سهامداران شیران در دوره‌های آتی فقط از محل همین موضوع خواهد بود.

نایب رئیس هیات مدیره با پیش‌بینی سال مالی پربار برای شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران ادامه داد: خبر خوش دیگر شیران، فروش ۴ هزار میلیارد ریالی ماه‌های دی و بهمن سال مالی جدید (منتهی به آذر ۱۳۹۹) بود که نشانگر سالی پربار است و منجر به تحقق EPS بالای ۳۵۰ ریال برای هر سهم در ماه‌های مذکور شده است. همچنین پیگیری وصول مطالبات خارجی که روندهای جدیدی برای پیگیری آن آغاز شده است، روزهای خوبی برای آینده شیران ترسیم می‌کند.

رحیمی در رابطه با  چالش‌ها  و نگرانی‌های شیران که در میزان تولید شرکت داشته بیان کرد: طرح توسعه دو مجتمع تولید lab ،کمبود خوراک بنزین، مواد اولیه و کاتالیست‌های مورد نیاز و انباشت محصول نرمال پارافین و تحریم‌های طالمانه از نگرانی‌های پیش‌روی شرکت است.

وی در ادامه اعلام کرد: ما  به دنبال تولید کاتالیست در داخل بوده و پروژه احیای کاتالیست مصرفی را دست داریم و امید است که بتوانیم نیاز خود به این محصول را برای ۴ سال برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت با اشاره به وضعیت جغرافیایی کشور گفت: در سال گذشته ما صادراتی به کشور ترکیه نداشتیم اما خوشبختانه به دلیل موضع سیاسی و به لحاظ جغرافیایی کشور امسال شرکت پتروشیمی شیران همراه شرکت بیستون توانستم حجم زیادی از بازار ترکیه را در دست بگیریم که قطعا این اقبال به دلیل کیفیت بالای محصولات شرکت است.

در انتهای مجمع نیز با حضور بیش از 80 درصد سهامداران، طبق موافقت اعضای هیات مدیره تصمیم بر آن شد تا 75 درصد سود تقسیم شود و در ازای هر سهم ۹۳ تومان به افراد تعلق بگیرد. طبق گفته مدیرعامل این شرکت تلاش می‌شود سود شیران تا پایان سال 98 به سهامداران پرداخت شود.

کد خبر 411746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =