به گزارش صدای بورس به نقل از چابکآنلاین، نیما نورالهی درگفتوگویی درباره وجود بیمهنامههای سایبری در کشورگفت: هم سمت عرضه پوشش (شرکتهای بیمه) و هم سمت تقاضای آن (شرکتهای بزرگ) دانشی در این زمینه نداشته و بنابراین ضرورتی برای عرضه و خرید آن وجود ندارد.
وی افزود: یکی از مهمترین و جذابترین پوششهای این بیمهنامه عدم نفع ناشی از سرقت اطلاعات است. بیمهگزاران بزرگ کشور (به عنوان مثال تمامی بیمهگزاران بخش انرژی) در مقابل خرید پوشش عدمالنفع برای اموال خود مقاومت میکنند، این موضوع چند مرحله پس از آن است.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: اگر فیلترینگ را مشکل زیرساختی ندانیم، مشکل حساس بودن اطلاعات شرکتها بوده که در اختیار شرکتهای بیمهای قرار نمیدهند.
وی ادامه داد: بیمهنامه سایبری یک بیمهنامه خاص است، مونیخری دو سال است که لاین اختصاصی برای آن دارد و در آمریکا بیشتر از اروپا و آسیا رایج بوده و آمار فروش پایینی هم در دنیا دارد که به طور معمول کاربران خانگی هم مشتری آن نیستند.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو تصریح کرد: شرکتهای بیمهای در ابتدا باید به طرحهای سادهتر اولویت دهند، مانند بیمهنامه سپرده یا نقل و انتقال مالی و بعد با استفاده از دانش آن وارد این حوزه شوند. در ضمن در شرایط کنونی و عدم انتقال دانش فنی کار و نبود بیمهگر ظرفیت اتکایی، این بیمه نامه ریسک شرکتهای بیمهای را مضاعف میکند.
نظر شما