ذوب آهن اصفهان اسطوره صنایع کشور است

حجت اله میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از صاحبنظران حوزه اقتصاد کشور ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان و بازدید از خط تولید و پروژه‌های توسعه این شرکت با مسئولین ذوب آهن دیدار و گفت‌وگو کردند .

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار، ذوب آهن اصفهان را نماد صنعت کشور و اسطوره صنایع ایران دانست و گفت: گستره تاثیرات سازنده ذوب آهن در چند استان کشور قابل مشاهده است. اشتغال‌زایی و آموزش متخصصان و مدیرانی که در راه‌اندازی و توسعه دیگر صنایع حضور یافتند، از دیگر تاثیرات این شرکت است .

وی افزود: اجرای ناقص و نادرست خصوصی‌سازی باعث ایجاد مشکلاتی برای ذوب آهن شد که مهمترین آن عدم تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن است.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این دیدار گفت: ذوب آهن تنها تولیدکننده فولاد ایران به روش کوره بلند است که روش رایج تولید فولاد دنیا است؛ به همین دلیل از یارانه انرژی برخوردار نیست.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی از سنگ آهن، بالاترین و بهترین فولاد کربنی دنیا یعنی ریل را تولید می‌کند .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت علاوه بر تولید محصولات جدید مانند ریل، تیرآهن بال پهن، تسمه فولادی و... موفق به بومی‌سازی ۸۵ درصد قطعات و تجهیزات خود شده است‌. علاوه بر آن ذوب آهن فرآیندهای تولید فولاد را نیز بومی‌سازی کرده و امروز قادر به ساخت کوره بلند، باتری کک‌سازی و ایستگاه ریخته‌گری است .

وی اظهار داشت: ذوب آهن به تدریج شرایط مطلوبی پیدا کرده و آماده اوج‌گیری است اما با مشکلاتی مواجه است که از بیرون سازمان تحمیل شده است‌. مشکلاتی همچون خام فروشی سنگ آهن، عدم توسعه مناسب صنعت حمل و نقل، قیمت‌گذاری دستوری در صنعت فولاد، عدم برخورداری از یارانه انرژی در مقایسه با سایر فولادسازان کشور که امیدوارم از پیشنهادات و نظرات ارزشمند صاحبنظران گرانقدری که امروز با دستاوردها و مشکلات این شرکت آشنا شدند، برای بهبود شرایط این شرکت بهره‌مند شویم .

همچنین علی شمس اردکانی معاون سابق وزیر معادن و فلزات در این دیدار در سخنانی، تولید ریل و تیرآهن بال پهن توسط ذوب آهن اصفهان را یک دستاورد بزرگ و افتخارآمیز برای صنعت کشور دانست .

وی گفت: در مراسم کلنگ زنی این شرکت حضور داشتم و در آن زمان هیچ امکانات و زیرساختی در این منطقه نبود و امروز می‌بینیم که ذوب آهن اصفهان این منطقه را به لحاظ زیرساخت و عمرانی متحول ساخته و حتی به لحاظ فضای سبز نیز چهره اینجا را بهبود داده است .

در این دیدار، صاحبنظران و فعالان حوزه اقتصاد کشور به ارائه نظرات خود پرداختند و مقرر شد با بررسی دقیق‌تر مسائل ذوب آهن اصفهان، پیشنهادات خود را جهت بهبود شرایط این مجتمع عظیم صنعتی ارائه کنند.

کد خبر 411680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =