بر اساس گزارش انتشار یافته در سامانه کدال، روند رو به رشد سودآوری از محل اعطای تسهیلات در بانک ملت کاملاً مشهود است، به طوری که از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال جاری این درآمد به بیش از 201 هزار میلیارد ریال رسیده و نسبت به مدت مشابه در سال قبل 20  درصد رشد داشته است‌. این امر حاکی از استمرار روند بهبود مدیریت اعطای تسهیلات و مصرف بهینه مصارف و کسب سود با کیفیت است.

سود پرداختی به سپرده‌های مشتریان
این بانک در مدیریت ترکیب بهینه منابع بسیار موفق عمل کرده به نحوی‌که‌ باوجود رشد 14 درصدی در جذب منابع هزینه‌زا نسبت به مقطع مشابه سال قبل، هزینه سود پرداختی به سپرده‌گذاران با کاهش 6 درصدی روبه‌رو
شده است.  

جذب منابع غیر هزینه‌زا
نکته قابل توجه دیگر افزایش 47 درصدی منابع غیر هزینه‌زا طی 10 ماهه سال 98 نسبت به همین دوره در سال گذشته  است.

مقایسه درآمد تسهیلات اعطایی و سود پرداختی به سپرده‌گذاران

تراز عملیاتی بانک ملت (مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی به سپرده‌ها ) علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 100 درصد رشد کرده، مانند ماه‌های گذشته به روند صعودی خود ادامه داده و در بین بانک‌های بورسی همچنان پیشتاز بوده و بالاترین تراز عملیاتی را برای یک ماهه و 10 ماهه منتهی به 30 دی به خود اختصاص داده است. به طوری که توانسته است با ثبت مبلغ 8،209  میلیارد ریال تراز مثبت عملیاتی در دی ماه و 80،215  میلیارد ریال در 10 ماهه وکسب رتبه نخست، با اختلاف چند برابری، سرآمد تمام بانک‌های بورسی باشد.

  • شماره 342 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 10
کد خبر 411588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =