۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
یک افت قابل پیش‌بینی

در آغاز هفته‌ای که به میانه بهمن گره می‌خورد، شاخص با افتی محدود مواجه شد که به گفته کارشناسان، قابل پیش‌بینی بود. در نخستین روز از معاملات این هفته، شاخص کل بورس در حرکتی جهشی به بالای ۴۳۰ هزار واحد صعود کرد اما خیلی زود با افزایش حجم عرضه‌ها در مسیر مخالف قرار گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران بیش از ۹۵۴ واحد عقب‌نشینی کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از آمارهای بورس تهران، در معاملات ‌شنبه ۱۲ بهمن شاخص کل بورس تهران با ۹۵۴.۴۸ واحد افت (معادل ۰.۲۲ درصد) به سطح ۴۲۶ هزار و ۱۸۴.۹ واحد کاهش یافت. با این حال، شاخص کل هم‌وزن به میزان ۲۴۰.۵۵ واحد (معادل ۰.۱۷ درصد) افزایش یافت و به سطح ۱۴۰ هزار و ۲۰۱.۶ واحد رسید. از سویی شاخص قیمت وزنی-ارزشی ۲۵۴.۷۲ واحد (معادل ۰.۲۲ درصد) افت کرد و به رقم ۱۱۳ هزار و ۷۳۹.۳ واحد دست یافت. همچنین شاخص بازار اول به میزان ۳۶۷.۷۵  واحد (معادل ۰.۱۲ درصد) کاهش یافت و به سطح ۳۰۶ هزار و ۷۲.۳ واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز ۳ هزار و ۳۹۶.۹۲ واحد (معادل ۰.۳۸ درصد) کاهش را تجربه کرد و به رقم ۸۸۳ هزار و ۲۶۰.۱ واحد دست یافت. در عین حال، شاخص صنعت با یک هزار و ۳۷.۰۱ واحد افت (معادل ۰.۲۷ درصد) به سطح ۳۸۱ هزار و ۲۲۰.۰ واحد رسید.

در معاملات امروز، ۸ میلیارد و ۸۶۷ میلیون سهم به ارزش ۳۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۵۶ میلیون ریال در ۸۳۳ هزار و ۸۷۲ نوبت معامله شدند و ارزش بازار به ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز ‌شنبه، سهام نمادهای قثابت، بورس، قمرو، قپیرا، کخاک، قصفها، غدشت و ثامان بیشترین افزایش قیمت و سهام نمادهای سصفها، نمرینو، سفار، دتماد، سخزر، دلقما و داسوه بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

کد خبر 411497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =