تحقق ۷۵ ریال سود برای هر سهم ذوب آهن

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در گزارش ۹ ماهه اعلام کرده است که برای هرسهم توانسته ۷۵ریال سود پوشش دهد.

به گزارش صدای بورس به نقل از سنا، در صورت های مالی میان دوره ای ۹ماهه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان سود عملیاتی به ۸ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال، سود خالص به ۴ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال و زیان انباشته به ۸هزار و ۱۹۳میلیارد ریال رسید.

«ذوب» در این ماه توانسته یک میلیون و ۷۸۳هزار و ۸۰۵تن انواع محصولات را به مبلغ ۷۶هزار و ۷۴۹میلیارد ریال فروخته است که از این محل ۱۲ هزار و ۵۲۸میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کرده است.

این شرکت با توجه به اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات، قصد دارد تولید از طریق راه اندازی کوره بلند شماره یک و راه‌اندازی پرو‍ژه PCI را افزایش دهد؛ همچنین تولید محصولات کیفی و افزایش سهم فروش صادراتی پیش بینی کرده است. «ذوب» علاوه بر این طبق پیش‌بینی که داشته اعلام کرد حجم فروش برای دوره ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ به میزان ۶۸۶ هزار و ۱۹۸تن می رسد.

در توضیحاتی که این شرکت درخصوص تشریح برنامه های خود در جهت تکمیل طرح های توسعه ارایه کرده است به نرخ ارز هزینه شده اشاره کرده است. این نرخ بر اساس نرخ تسعیر ارز در زمان ثبت هزینه و نرخ ارز هزینه باقی مانده بر اساس نرخ ارز حواله ای در سامانه سنا است.

از سوی دیگر پروژه PCI در مرحله lerning curve قرار دارد و مدت زمان این مرحله بین ۳ تا ۶ ماه است که پس از انجام، پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

«ذوب» مانده تسهیلات ارزی در تاریخ صورت وضعیت مالی به مبلغ ۱۱میلیون و ۲۳۴هزار و ۹۷۲ یورو تسهیلات بانک توسعه صادرات جهت تامین مواد اولیه است که در این دوره تسهیلات اوراق سلف، تسهیلات ارزی بانک اقتصاد نوین به مبلغ یک میلیون و ۴۰۶هزار و ۵۵۱یوان چین و تسهیلات ریفاینانس به مبلغ ۲۱۲میلیارد و ۹۰۵میلیون ریال معادل مبلغ ۲۱/۷۲۹ میلیون وون کره جنوبی (که در قبال آن معادل ۲۴۰میلیارد ریال وجوه بانکی شرکت مسدود شده بود) تسویه شده اند.

کد خبر 411394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =