قرارگرفتن در جمع پنج صندوق مختلط پربازده

کارگزاری بانک تجارت از ابتدای خرداد ماه 1373 فعالیت خود را با عضویت در سازمان‌بورس و اوراق‌بهادار آغاز کرد. در حال حاضر دو صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

عملکرد بسیار قابل قبول

نخستین تجربه‌ صندوق‌داری این کارگزاری به مردادماه سال 1387 برمی‌گردد. خالص ارزش دارایی‌های «صندوق مختلط کارگزاری بانک تجارت» در یک‌سال گذشته با رشدی 108 درصدی به بیش از 310 میلیارد ریال رسید. سهم بازار سهام از پرتفوی صندوق 59 درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «حمل‌ونقل آبی»، «عرضه‌ برق، گاز، بخار و آب‌گرم» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» داشت. این صندوق با تحقق بازدهی 89 درصدی در یک‌سال اخیر، عملکرد بسیار قابل قبولی داشته و در جمع پنج صندوق مختلط پربازده بازار قرار گرفت. بررسی نمودار بازدهی خطی صندوق حاکی از آن است که در مجموع این صندوق توانسته از بدو تاسیس تاکنون طی یازده سال فعالیتش بیش از 2,569 درصد بازدهی عاید سرمایه‌گذارانش کند که در نوع خود قابل‌ توجه است.

99 درصد سهم بازار سهام از پرتفوی

در مردادماه، اما این‌بار در سال 1394، دومین صندوق این کارگزاری در گروه بازارگردانی آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های «صندوق اختصاصی بازارگردان تجارت ایرانیان اعتماد»،با رشدی 98 درصدی در یک‌سال گذشته، در مرز 6,350 میلیارد ریال نوسان دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی صندوق، قاطعانه 99 درصد است که گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» سهم قابل‌توجهی از این مقدار را به خود اختصاص داده‌اند. این صندوق با تحقق بازدهی 73 درصدی در یک‌سال اخیر توانسته در جایگاه یازدهمین صندوق بازارگردانی پربازده بازار را از آن خود کند.
در جدول زیر مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت کارگزاری بانک تجارت را مشاهده می‌کنید.

  • سجاد یزدانی-کارشناس سامانه رسام (اطلاعات مالی پارت)
  • شماره 336 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 16
کد خبر 410983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =