کنترل نوسانات شدید بازارها امکان پذیر می‌شود

نشستی با عنوان «روند توسعه بازار سرمایه در اقتصاد هوشمند» هفته گذشته برگزار شد که مورد توجه و استقبال فعالان بازارهای مالی قرار گرفت .

اقتصاد دیجیتال نیازمند نظام چابک تصمیم گیری

سعید اسلامی بیدگلی؛عضو شورای عالی بورس در خصوص ملزومات توسعه اقتصاد هوشمند با اشاره به قابلیت‌های جدید پلتفرم‌های اقتصاد در جهان گفت:این پلتفرم‌ها  دارای یک ارزش دو سویه هستند و در این میان برندگان بازی کسانی هستند که زودتر آن را پذیرفته،با آن هماهنگ و بزرگ می‌شوند.در این شرایط باید نظام تصمیم گیری چابک باشد.این در حالی است که در کشور ما در بحثی مانند ارز دیجیتال هنوز بانک مرکزی به مرحله تصمیم گیری نرسیده است اما جهان همچنان مسیر رشد سریع خود را طی می‌کند. عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه بحث توکنایز کردن دارایی‌های فیزیکی در دنیا بسیار مطرح بوده افزود: این موضوع  یکی دیگر از روش‌های کنترل نوسانات شدید در بازارهای سرمایه است.ضمن این که هر دارایی را می‌توان از این طریق به سرمایه‌گذاری تبدیل کرد تا از ایجاد زیان در سرمایه‌ها جلوگیری کرد.

مصمم به اجرای اقتصاد هوشمند هستیم

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار با تشریح چالش‌های موجود در توسعه اقتصاد هوشمند گفت: با وجود مسائلی همچون پذیرش حاکمیتی و فرهنگ مردم، عزم کافی برای شکل گیری اقتصاد هوشمند وجود دارد ،تلاش ما این است که با وجود موانع موجود از این دوره گذر کنیم و به این توسعه دست یابیم.مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی عنوان کرد: تلاش این است که در قدم بعدی توکنایز کردن دارایی‌های شهروندان را اجرایی کنیم تا دارایی‌های در دست مردم نیز بتواند ارزش سرمایه ای پیدا کند.

ایجاد یک مرکز داوری تخصصی و فنی

 حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به گزارش‌های رقابت پذیری منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد«آنکتاد» گفت:ایران بدترین نمره را در رقابت پذیری و مقیاس پذیری کسب و کارها به دست آورده است. این در حالی است که در حوزه مقیاس بازار توانسته است نمره بهتری را کسب کند. این به این معنی است که با وجود ضعف در مقیاس پذیری کسب و کارها، در حوزه مقیاس بازار دارای یک فرصت است. این فعال بخش خصوصی کشور یادآور شد: اکنون موفقیت های اقتصادی در دنیا نصیب شرکت‌هایی است که کسب و کار خود را مبتنی بر پلتفرم تنظیم می‌کنند. به نحوی که امروزه هشت شرکت بورسی در جهان با فناوری مبتنی بر پلتفرم فعالیت می‌کنند. سلاح ورزی تصریح کرد: اختیار دیگری نیز به اتاق بازرگانی داده شده است که بر اساس آن، اتاق با تکیه بر تشکُل‌های مختلف خود از جمله تشکل ICT و مجمع تشکل‌های دانش بنیان و سازمان ملی کارآفرینی، می‌تواند یک مرکز داوری تخصصی و فنی ایجاد کند.

  • شماره 336 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 3
کد خبر 410952

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • علت نوسان و افت و خیزهای بورس در سال ۹۹

    علت نوسان و افت و خیزهای بورس در سال ۹۹

    یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به روند معاملات بورس در سال ۹۹ به علت افت و خیزهای سنگین شاخص بورس در بازار اشاره کرد و گفت: روند معاملات بازار سرمایه در سال ۹۹ بی سابقه بود و آنچه را که این بازار در طول سال گذشته به خود دید دارای نکات منفی و مثبت بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =