کاربرد معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه ایران

این اولین بار در ایران است که یک الگوریتم به صورت کاملا اتوماتیک از طرف یک شخص معامله می‌کند.

سید امید موسوی،‌ مدیرعامل شرکت توسعه فناوری تحلیلگر امید در گفت‌وگو با صدای بورس:

هدف، تولید ابزارهایی است که به رصد راحت‌تر بازار، انتخاب آسان‌تر سهام، اجرای بهتر معاملات و کنترل ریسک کمک کند.
با معاملات الگوریتمی می‌توان درصد مشخصی از پول را در بازار سرمایه‌گذاری کرد که افراد هم از سود بازار جا نمانند و هم پولشان با شرایط اختصاصی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود؛ چرا که با برنامه معاملات الگوریتمی، برای هر شخص براساس ریسک‌پذیری و ویژگی‌های آن فرد سرمایه‌گذاری می‌شود. ضمن اینکه یادگیری هم انجام می‌شود.
مهمترین کاربرد معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی این است که کسانی که به هیچ وجه درگیر بورس نیستند و اطلاعات و وقت کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار ندارند و علاقه‌ای هم به سپردن پول خود به شخص دیگری برای سرمایه‌گذاری و سبدگردانی ندارند، به راحتی می‌توانند در حساب خود پولشان را در اختیار یک الگوریتم و هوش مصنوعی بگذارند و از مزایایی چون حفظ پول در برابر تورم، سرمایه‌گذاری مولد، شرعی بودن سرمایه‌گذاری،‌ کمک به چرخه اقتصادی، کسب سود، نیاز نداشتن به دانش و تخصص استفاده کنند.
با این تکنولوژی، سرمایه‌گذاری به صورت اختصاصی برای یک فرد با توجه به ویژگی‌ها و ریسک‌پذیری او انجام می‌شود. یک تکنولوژی مدیریت دارایی فرد را انجام می‌دهد.
در همین راستا نرم‌افزار «گنجه» را طراحی کردیم که در حال حاضر در بازار استفاده می‌شود. این اولین بار در ایران است که یک الگوریتم به صورت کاملا اتوماتیک از طرف یک شخص معامله می‌کند. سود حاصل شده از این طریق در یک سال گذشته قابل توجه و بیشتر از شاخص بوده است.

این نرم‌افزار از سایت زیر قابل استفاده است:
ganjeh.com

کد خبر 410818

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =