نداشتن اشراف و انگیزه برای ورود به بورس

ورود به بورس برای شرکت‌هایی که الزامات لازم برای انجام این کار را دارند، مزیت‌های متعددی دارد؛ مزیت‌هایی که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری آن‌ها خواهد شد.

ورود به بورس برای شرکت‌هایی که الزامات لازم برای انجام این کار را دارند، مزیت‌های متعددی دارد؛ مزیت‌هایی که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری آن‌ها خواهد شد. برخی از این مزیت‌ها شامل سهولت در تأمین‌مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق‌بهادار، استفاده از معافیت‌های مالیاتی، به‌روزرسانی ارزش واقعی شرکت، کسب وجهه، اعتبار و اعتماد عمومی، افزایش اعتبار داخلی و خارجی و تأمین‌مالی، سهولت در استفاده از تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای تأمین‌مالی و... است، اما فقدان انگیزه شرکت‌ها برای تهیه و ارائه گزارش‌های مالی، ترس از بررسی‌های مالیاتی و عطف به ماسبق، عدم آشنایی سهامداران و تصمیم‌گیرندگان اصلی شرکت‌ها با ویژگی‌ها و شرایط بازار و همچنین دشوار فرض گرفتن نظام بورس و ترس از تشریفات اداری باعث شده تا شرکت‌ها آن‌طور که باید و شاید نتوانند وارد بورس شده و از فضای تأمین‌مالی استفاده کنند. از طرفی برخی شرکت‌ها، حائز شرایط بورس نبوده، استانداردهای لازم را نداشته و بر روی مدل‌های عملیاتی آنها کار نشده است.

نهایتا این‌که علت اصلی عدم ورود این شرکت‌ها، نداشتن اشراف و انگیزه برای ورود به بورس است. بنابراین بهترین کار برای این مقوله، آشنا کردن پی در پی شرکت‌ها از مزایای بورسی شدن است که می‌تواند به عنوان مثال از طریق توسعه روش‌های نوین بازاریابی انجام شود.

  • احسان خاتونی-کارشناس بازار
  • شماره۳۳۳ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۵
کد خبر 410595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =