۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

شرکت‌ها علاقه‌ای به افشای اطلاعات مالی ندارند

نظراتی فراتر از قانون پذیره‌نویسی

شرایط پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس بسیار طولانی است
 نظراتی فراتر از قانون پذیره‌نویسی

بازارسرمایه اصلی‌ترین منبع برای تأمین‌مالی شرکت‌ها برای رفع موانع کسب‌وکار است، اما باتوجه به شرایط مناسبی که در این بازار وجود دارد شاهد هستیم که شرکت‌ها تمایل چندانی برای ورود به بورس ندارند.

 بازار سرمایه اصلی‌ترین منبع برای تأمین‌مالی شرکت‌ها برای رفع موانع کسب‌وکار است، اما باتوجه به شرایط مناسبی که در این بازار وجود دارد، شاهد هستیم که شرکت‌ها تمایل چندانی به ورود به بورس ندارند. باید گفت پذیره‌نویسی در بورس با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که می‌توان به عدم موفقیت شرکت‌های پذیره‌نویسی شده اشاره کرد که باعث سلب اطمینان سرمایه‌گذاران به پذیره‌نویسی‌ها می‌شود.

همچنین شرایط پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس بسیار طولانی است، یک شرکت حداقل ۹ ماه تا یک‌سال زمان می‌برد تا در بازار عرضه شود. از طرفی هم اعمال نظرات فراتر از قانون بوده و عمدتا نظرات بطور سلیقه‌ای نسبت به شرکت انجام می‌شود، ولی بطور حتم این موضوع برای شرکت‌ها، منافعی همچون ارائه معافیت مالیاتی بابت حضور در بازارسرمایه، تأمین‌مالی آسان‌تر وغیره را دارد.

از طرفی هم شرکت‌ها هنوز علاقه‌ای به افشای اطلاعات مالی خودشان و سهیم کردن سهامداران خرد در سودهای خود را ندارند. بنابراین باید آگاهی و تبلیغ پذیره‌نویسی را برای شرکت‌ها افزایش داد تا انگیزه آنها برای ورود به بورس بیشتر شود.نظرات کارشناسان در خصوص ابعاد مختلف پذیره نویسی قابل تامل است.

  • مژده ابراهیمی-خبرنگار
  • شماره۳۳۳ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۵
کد خبر 410590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =