بررسی وضعیت شاخص بورس در هفته گذشته

در معاملات هفته گذشته شاخص بورس که با افت سه هزار و ۴۴۲ واحدی مواجه شده بود در آخرین روز معاملات با رسیدن به عدد ۳۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد هفته را به پایان رساند.

به گزارش صدای بورس به نقل از ایرنا،  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۱۳ آذر ماه) به عدد ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود چهار درصد رشد داشت.

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس سه هزار و ۴۴۲ واحد کاهش داشت؛  شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۶ آذر ماه) با عدد ۳۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (آذر ماه) به عدد ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۶۴ هزار و ۹۶ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۸۰ هزار و ۴۳۲ واحد رسید و افزایش ۱۶ هزار و ۳۳۶ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۹۲ هزار و ۸۸۱ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۹۹ هزار و ۳۱۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۶۲ هزار و ۹۲ واحد به عدد ۶۶ هزار و ۳۶۶ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۱ هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته سه درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۴۴۳ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش سه درصدی همراه شد.

در هفته منتهی به ۱۳ آذر ماه سیمان، مواد دارویی، قند و شکر، بیمه و بازنشستگی، انبوه سازی، کانی‌های غیرفلزی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، فلزات اساسی، تامین آب، برق و گاز، خودرو، حمل و نقل، رایانه و رادیویی با بازدهی مثبت برای سرمایه‌گذاران همراه بودند که طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت صنعت سیمان، مواد دارویی، قند و شکر و بیمه با بیشترین افزایش همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها، شیمیایی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، سیمان، آهک و گچ و  صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین دارویی، فلزات اساسی، خودرو و قطعات، شیمیایی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، بانک‌ها و موسسات اعتباری، صنایع غذایی به جز قند و شکر، محصولات کاغذی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، سرمایه‌گذاری‌ها، بیمه و بازنشستگی، سیمان، آهک و گچ، فرآورده‌های نفتی، زراعت و خدمات وابسته، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، فنی و مهندسی و کانی غیر فلزی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

 
 
 

کد خبر 410528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =