شفافیت اطلاعات مالی در بورس قابل قبول است

شفافیت اطلاعات باید در تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور به امری روشن و به‌روز تبدیل شود و این موضوع نباید مختص شرکت‌های بورسی باشد. با این حال باید توجه داشت، به هر میزان بتوانیم بورس را در قالب فضایی شیشه‌ای کاملا آشکار و شفاف قرار دهیم.

شفافیت اطلاعات باید در تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور به امری روشن و به‌روز تبدیل شود و این موضوع نباید مختص شرکت‌های بورسی باشد. با این حال باید توجه داشت، به هر میزان بتوانیم بورس را در قالب فضایی شیشه‌ای کاملا آشکار و شفاف قرار دهیم، طبیعی است که هم می‌تواند اعتماد افرادی که می‌خواهند سهام خریداری کنند و هم شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد بورس شوند را جلب کند و مهمتر از آن اینکه به کاهش فساد در دستگاه‌ها و شرکت‌ها کمک بسزایی خواهد کرد.

در مجموع باید گفت، در چند سال اخیر شاهد شفافیت مالی در شرکت‌های بورسی بوده‌ایم هرچند در برخی موارد با مشکلاتی هم روبه‌رو شده‌ایم که این موضوع به بازار سهام لطمه زده و اعتماد مردم به بازار سرمایه را نیز کاهش داده است. با این حال، سطح ارزیابی شفافیت اطلاعات مالی شرکت‌های بورسی قابل قبول بوده است. باید توجه داشت، در راستای شفافیت مالی شرکت‌های بورسی، مجلس گام‌های رو به جلویی برداشته که این موضوع مورد استقبال بورسی‌ها نیز قرار گرفته است. ناگفته پیداست، هر چه شفافیت را در بورس ارتقاء دهیم، اولین تاثیر آن بر خود بازار سهام خواهد بود. نباید فراموش کرد که بالاترین نقطه قوت بورس، اعتمادسازی است و پیش زمینه این اعتمادسازی هم شفافیت است.

  • سید تقی کبیری-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
  • شماره۳۳۱ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۵
کد خبر 410311

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =