بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاری

اولین گام کنترل نقدینگی هدایت منابع به بازار سرمایه این است نباید نقدینگی را فراری داد. نقدینگی و سرمایه هوشمند است و برای ماندگاری همیشه بازار کم ریسک‌تر را انتخاب می‌کند، بنابراین باید ریسک‌های بازار سرمایه را کاهش داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از سرمایه گذاری های مولد، دولت باید سیاست‌گذاری‌های کلان جدیدی ترسیم و در مسیر توسعه بیشتر بازار سرمایه حرکت کند.

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوین پایدار  ضمن اشاره به مهمترین راهکار عملی کنترل نقدینگی و جذب سرمایه گفت: اولین گام هدایت منابع به بازار سرمایه این است که نقدینگی را فراری ندهیم. نقدینگی و سرمایه هوشمند است و برای ماندگاری همیشه بازار کم ریسک‌تر را انتخاب می‌کند، بنابراین باید ریسک‌های بازار سرمایه را کاهش داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بازار طلا و ارز، افت و خیزهای زیادی دارد و بازار مسکن در رکود است، بازار خودرو هم اشباع شده است بنابر این بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاری است. اکنون وضع بازار سرمایه با ثبات‌تر از دیگر بازارها است، با این حال سیاست‌های دولت (هم خرد و هم کلان) به اندازه کافی حمایتی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بهترین راهکار آن است که دولت با توجه به سیاستگذاری‌هایش ریسک جدیدی را به بازار سرمایه تحمیل نکند.

پروانی ضمن اشاره به نقش دولت در توسعه بازار سرمایه و پیامدهای عدم حمایت آن تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های ارزنده و بسیار خوبی در بازار سرمایه وجود دارد اما پرسش این است که چرا این شرکت‌ها قیمت سهام‌شان بالا نمی‌رود؟

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه مدون و مشخصی جدیدی برای توسعه، ثبات و شفافیت بازار سرمایه ارایه دهد، افزود: در حال حاضر ریسک بودجه دولت مهمترین دغدغه بازار سرمایه است. بیشتر فعالان بازار در این بیم و امید هستند که کسر بودجه دولت از چه طریقی جبران می‌شود.این سوال وجود دارد که دولت کسر بودجه‌اش را از چه طریقی جبران می‌کند. آیا تغییراتی در شرکت‌های پتروشیمی به وجود می آورد، مالیات شرکت‌ها را افزایش می‌دهد، معافیت‌های مالیاتی را لغو می‌کند، نقدینگی را افزایش می‌دهد و... که هرکدام از این اقدامات می‌تواند کل بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سیاست‌های منطقی دولت، نگاه سیاستمداران و مسئولان، ایجاد زیرساخت‌ها و... از جمله عواملی هستند که سرمایه هوشمند را به ماندن در بازار سرمایه تشویق می‌کند.   

کد خبر 410295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =