کاهش حجم معاملات در  روزهای معاملاتی گذشته/وضعیت مستعد رشد برخی شرکت‌ها

نقدینگی در حال حاضر تمایل زیادی برای ورود به بازار سرمایه دارد و از ماندگار شدن در بازارهای موازی چون دلار، مسکن و طلا دوری می‌کند اما از حجم معاملات در روزهای معاملاتی گذشته کاشته شده.

به گزارش صدای بورس به نقل از  بورس‌نیوز،  حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران سهام  در خصوص وضعیت نقدینگی در بازارسرمایه اظهارکرد: بورس با خروج نقدینگی و هشدارهای خروج پول در بازار مواجه نشده، اما از حجم معاملات طی روزهای معاملاتی گذشته، کاسته شده است.

وی ادامه داد: "نقدینگی"، بازار جذاب دیگری به‌غیر از بورس پیدا نکرده و نقدینگی هوشمند ترجیح داده تا فعلا به‌جای بازارهای موازی همچون دلار، سکه، مسکن و ... در بازارسرمایه ماندگار شود.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص گزارش‌های جدید ماهانه و ۹ماهه بازار نیز گفت: یپش‌بینی می‌شود تا گزارش‌ها با وضعیت مناسبی همراه باشند و وضعیت شرکت‌ها بهبود یافته باشد بنابراین گزارش‌های این دوره را می‌توان محرک مطلوبی برای حرکت مثبت شاخص‌کل باشد؛ از همین رو، پالایشی‌ها، فلزی‌ها و معدنی‌ها دارای وضعیت مستعد به رشدی هستند.

علیخانی در ادامه درخصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی افزود: تاثیرگذاری رشد نرخ‌ها بر اساس هر صنعت متفاوت بوده، اما اگر قیمت برق با رشد مواجه شود طبیعتا سیمان و آلومینیوم، فولاد و ... را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد اما؛ با توجه به رشد نرخ بنزین و اتفاقات آن، تصور نمی‌شود دولت رشد نرخ‌ها را به دیگر حامل‌ها در سال جاری گسترش دهد.

وی در پایان اضافه کرد: برقی‌ها از گذشته مشکل داشتند و نتوانسته‌اند تراز خود را سروسامان دهند، اما مجددا باید تاکید کرد که دولت از جناح دیگری، رشد نرخ را به جامعه تحمیل نخواهد کرد.

کد خبر 410255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =