«جویش» زنجیره‌مالی را تکمیل می‌کند

به‌تازگی معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه مورد استقبال قرار گرفته است و این‌گروه از شرکت‌ها در حال رشد و توسعه هستند. شرکت مدیریت بازار سرمایه جویش به ‌تازگی فعالیت خود را در این بازار آغاز کرده است.

 به‌تازگی معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه مورد استقبال قرار گرفته است و این‌گروه از شرکت‌ها در حال رشد و توسعه هستند. شرکت مدیریت بازار سرمایه جویش به ‌تازگی فعالیت خود را در این بازار آغاز کرده است. از این رو به سراغ مهران فتحی، مدیرعامل این شرکت رفتیم تا از مزیت‌ها و خدمات این شرکت بیشتر برای ما بگوید.

 شرکت جویش از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده است؟
همگام با پیشرفت‌های تکنولوژی و با توجه به نیاز به تحول در حوزه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه، شرکت جویش از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در حوزه ابزارهای نوین شامل سامانه‌های آنلاین صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری و معاملات الگوریتمی و زیرساخت آن آغاز کرده است.تیم جویش متشکل از افراد خبره در حوزه فناوری اطلاعات است.

 محصولات اصلی شرکت جویش چیست؟
شرکت جویش در دو حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و معاملات الگوریتمی فعالیت کرده است. با توجه به آنلاین شدن فعالیت سرمایه‌گذاری و به منظور تسهیل صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری و با توجه به محدودیت‌های فعالیت در شعب بانک‌ها، سامانه آنلاین صندوق‌ها طراحی و پیاده‌سازی گردیده است. همچنین در حوزه معاملات الگوریتمی با توجه به نیاز بازار سرمایه به زیرساخت مناسب اتصال به هسته معاملات، زیرساخت ارتباطی به هسته معاملات طراحی گردیده است تا الگوریتم‌های مختلف طراحی و پیاده سازی شده بتوانند با همه کارگزاری‌ها سازگار باشند. همچنین مجموعه ای از الگوریتم‌ها منطبق با بازار سرمایه ایران و نیاز شرکت‌های فعال در حوزه بازار سرمایه طراحی و اجرا شده است.

 قابلیت‌ها و مزیت اصلی سامانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جویش‌چیست؟
مزیت اصلی ارتباط با سپرده‌های بانکی، قابلیت استفاده به عنوان حساب پشتیبان و امکان احراز هویت آنلاین از طریق ارتباط با سامانه‌های ثبت احوال و سپرده‌گذاری است. همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته اقدام به سرمایه‌گذاری از جمله صدور و ابطال کنند. همچنین کاربری ساده و کاربر محور بودن و ارائه خدمات به صورت تمام آنلاین از جمله صدور گواهی به کاربران، مزیت دیگر این سامانه است. ساده‌سازی فرآیندهای مدیریت صندوق و گزارش‌های متعدد مدیریتی، مزیت این سامانه برای مدیران صندوق‌هاست.  

 مزیت استفاده از زیرساخت معاملات الگوریتمی جویش چیست؟
با توجه به اینکه شرکت‌های OMS در عمل خدمات مورد نیاز و API مناسبی به معامله گران الگوریتمی و اجرای الگوریتمی‌ها ارائه نمی نمایند، لذا تیم شرکت جویش بر آن شد که بتواند یک زیرساخت مناسب طراحی و پیاده سازی کند. ابزاری قدرتمند برای استفاده از فرصت‌های بازار طراحی گردید. سیستم فوق رویداد محور است، بدین معنی که آخرین تغییرات بازار را به کاربر جهت تصمیم گیری ارائه می‌دهد. همچنین ارسال و مدیریت سفارشات خرید و فروش به ساده ترین شکل ممکن قابل انجام است. این سامانه قابلیت کار در همه زبان‌های برنامه نویسی را دارا است. 

 معاملات الگوریتمی جویش در چه حوزه‌هایی فعالیت دارد؟
با توجه به بررسی نیاز بازار و نیازهای نهادهای مالی و مدیران سرمایه‌گذاری الگوریتم‌های مختلفی طراحی گردیدند. یکی از پرکاربردین ترین الگوریتم‌های جویش در حوزه بازارگردانی الگوریتمی است که علاوه بر رعایت مقررات بازار سرمایه، سبب نقدشوندگی، افزایش عمق بازار، رسیدن به ارزش ذاتی و همچنین سودآوری برای بازارگردان می‌شود و به جای سفارشات غیرفعال در ایستگاه‌های معاملاتی، سفارشات پویا بسته به شرایط لحظه ای بازار و تنظیمات مدیر سرمایه‌گذاری ارسال می‌شود. حوزه دیگر معاملات الگوریتمی در حوزه اوراق با درآمد ثابت است که با توجه به تنوع گسترده از لحاظ ناشر و سررسید در این اوراق و نوسانات لحظه ای، این سامانه بهترین خرید و فروش اوراق و همچنین مدیریت دائمی پرتفوی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌سازد. همچنین الگوریتم‌های اجرای معاملات، با هدف بهینه کردن اجرای معاملات در سمت خرید و فروش طراحی گردیده است که به کاربران برای مدیریت سفارشات خرید و فروش با توجه به زمان نیاز به نقدینگی و اثر قیمتی کمک می‌نماید. این سامانه می‌تواند خرید و فروش بهتری نسبت به معاملات غیرخودکار داشته باشد. همچنین جویش الگوریتم‌هایی در حوزه‌های معاملات اوراق مشتقه پیاده‌سازی کرده است که براساس استراتژی درخواستی یا مورد نظر کاربر عمل می‌کند.

  • شماره۳۳۰ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۵
     
کد خبر 410183

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =