سود خالص ۱۶۵ میلیارد ریالی  سیمان کردستان

در سال جاری سود عملیاتی شرکت مثبت شده و با توجه به بهبود حاشیه سود تولید و فروش شرکت شاهد رشد نرخ فروش محصولات شرکت سیمان کردستان بودیم.

به گزارش صدای بورس به نقل از  بورس نیوز، شرکت سیمان کردستان در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۱۳۹۸، سود خالص ۱۶۵ میلیارد ریالی را محقق کرده است.مقادیر فروش سیمان نسبت به سال قبل کاهش یافته است. در حالی که جمع مقادیر فروش شرکت به حدود ۷۵۰ هزار تن رسیده که این میزان در سال مالی قبل از آن در حدود ۸۵۰ هزار تن بوده است.

این در حالی است که این شرکت در سال گذشته زیان خالص ۳۱۴ میلیارد ریالی را محقق کرده بود و در سال جاری از زیاندهی خارج شده است.

در سال جاری شاهد مثبت شدن سود عملیاتی شرکت با توجه به بهبود حاشیه سود تولید و فروش شرکت با توجه به رشد نرخ فروش محصولات این شرکت هستیم. درآمدهای عملیاتی سال جاری به بیش از یک هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. سود عملیاتی نیز با رشد در حدود ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۲۸۵ میلیارد ریال رسیده است.

مقادیر فروش سیمان نسبت به سال قبل کاهش یافته است. در حالی که جمع مقادیر فروش شرکت به حدود ۷۵۰ هزار تن رسیده که این میزان در سال مالی قبل از آن در حدود ۸۵۰ هزار تن بوده است. میانگین نرخ فروش هر تن سیمان داخلی در سال گذشته معادل یک میلیون و ۶۹۴ هزار ریال بوده است.

از سوی دیگر، هزینه‌های مالی شرکت نیز با کاهش محسوسی روبرو بوده و مبلغ این بخش از هزینه‌های شرکت با ۳۷ درصد کاهش به ۲۹۷ میلیارد ریال رسیده است. جمع تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت شرکت به کمتر از ۱.۳۵۰ میلیارد ریال رسیده که کاهش در حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین در سال مالی سپری شده مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت شناسایی شده و در واقع کسب این سود منجر به محقق شدن سود خالص در پایان سال مالی شده است.

با این حال شرکت همچنان زیان انباشته در صورت‌های مالی خود دارد و تا پایان شهریور ماه سال جاری، زیان انباشته شرکت به یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال و معادل ۵۰ درصد از سرمایه ثبت شده شرکت رسیده است.

کد خبر 410077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =