بومی سازی حدود ١٢هزار قطعه در فولاد هرمزگان

بومی سازی حدود ١٢هزار قطعه در راستای تحقق شعار بومی سازی در فولاد هرمزگان انجام شده . نرم افزاری در کشور در خصوص بومی سازی طراحی شده است که نیازهای صنایع در حوزه قطعات و مواد اولیه در آن ثبت میشود و پژوهشگران میتوانند متناسب با نیازهای اعلام شده طرح های پژوهشی خود را ارائه نمایند.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، مدیر عامل فولاد هرمزگان در ارتباط با  بومی سازی در فولاد هرمزگان گفت : ما حرفمان را از شعار  به عمل تبدیل و حدود ١٢هزار قطعه را بومی سازی کردیم . نرم افزاری در کشور در خصوص بومی سازی طراحی شده است که  نیازهای صنایع در حوزه قطعات و مواد اولیه  در آن ثبت میشود  و پژوهشگران میتوانند متناسب با نیازهای اعلام شده طرح های پژوهشی خود را ارائه نمایند. اماده همکاری هستیم تا با استفاده از توان علمی کشور و مراکز علمی و فناوری و مراکز دانشگاهی بتوانیم مواد اولیه و قطعات موردنیاز را بومی سازی کنیم .


مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ارتباط صنعت با دانشگاه را ضروری خواند و گفت :در حوزه ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی  ٤٩پروژه پژوهشی با مراکز علمی هرمزگان و کشور در دست اقدام داریم  . پژوهش‍گران میتواننداز طریق مراکز علمی و پژوهشی با فولاد هرمزگان همکاری کنند  و امادگی لازم برای همکاری با این مراکز وجود دارد.


 ارزانی با اشاره به تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازان  گفت : تلاش مسولین استانی در خصوص رفع مشکلات صنایع قابل تقدیر است ، ولی این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد .

او   تاکید کرد : ما مشکل تامین مواد اولیه داریم و انتظار می رود مسؤلین در این حوزه اقدام موثری انجام دهند و نیازهای مواداولیه صنایع استان حل شود .
با اشاره به فعالیتهای علمی این شرکت در عرصه های مختلف گفت : با توجه به رسالت و مسئولیت اجتماعی در حوزه پژوهش و صنعت فولاد یک نیاز سنجی در فولاد هرمزگان  انجام شد و فرایند ریخته گری که در صنعت فولاد یک ضرورت است و بسیار حائز اهمیت ، به عنوان یک موضوع شناسایی شد و به همین دلیل  اولین کنفرانس ملی ریخته گری کشور  را با همکاری مراکز دانشگاهی برنامه ریزی کردیم که  این کنفرانس در اواخر آذرماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.

کد خبر 410070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =