گام بلند بانک ملت در مسیر سودآوری

بانک ملت با انتشار گزارش فعالیت ماهانه مهر ماه سال ۹۸ نشان داد که وعده مدیران این بانک در مسیر تحقق قرار دارد.

بانک ملت با انتشار گزارش فعالیت ماهانه مهر ماه سال ۹۸ نشان داد که وعده مدیران این بانک در مسیر تحقق قرار دارد.

رشد درآمد تسهیلات اعطایی 
در این گزارش تحول در وضعیت کسب سودآوری از محل اعطای تسهیلات به وضوح قابل مشاهده بوده به طوری که درآمدهای حاصل از فعالیت‌های مشاع با ۱۷ درصد رشد به سطح بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد ریال رسید. بر اساس اطلاعات موجود بانک ملت در ماه گذشته از محل اعطای تسهیلات به متقاضیان بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این رقم برای دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ مبلغ ۱۱۸ هزار میلیارد ریال و برای دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان مهر ماه بالغ بر ۱۳۷ هزار میلیارد ریال محاسبه می‌شود. 

سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده
بر اساس این گزارش،مبلغی بالغ بر ۱۱.۹۵۶ میلیارد ریال سودی است که بانک ملت بابت سپرده سرمایه‌گذاری در جریان یک ماهه مهر ماه امسال به سپرده‌گذاران پرداخت.بررسی عملکرد بانک ملت طی مهرماه امسال حاکی از آن است که این بانک بورسی در هفت ماهه نخست سال مالی جاری بیش از ۸۰.۴۲۸ میلیارد ریال سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده پرداخت کرده است. البته روند سود پرداختی به سپرده‌گذاران نسبت به ماه گذشته به صورت نزولی بود.


رشد مانده تسهیلات اعطایی
همچنین بانک ملت در مهرماه ۹۸ بیش از ۵۹۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان پرداخت و در مقابل آن، ۵۷۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات وصول کرد. قابل ذکر است مانده تسهیلات «وبملت» از مبلغ ۲.۲۰۷ میلیارد ریال به ۲.۲۲۶ میلیارد ریال افزایش یافت. 

مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری 
بانک ملت درماهی که گذشت توانست بالغ بر ۴.۸۷۴ میلیون میلیون ریال سپرده جذب کند و تقریباً همین رقم نیز ازسپرده‌ها را تسویه کرد. از نکات قابل توجه در این خصوص می‌توان به جذب بیش از ۲.۵۶۲ میلیون میلیون ریال سپرده جاری ریالی (با سهم بری بیش از ۵۲ درصد) به عنوان سپرده‌های غیر هزینه زا اشاره داشت. در این دوره مانده سپرده سرمایه‌گذاری این بانک بورسی از مبلغ ۲.۱۱۶ میلیون میلیون ریال با کاهش ۳ درصدی به مبلغ ۲.۰۵۱ میلیون میلیون ریال کاهش یافت.

  • شماره۳۲۸ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۰

کد خبر 409929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =