درآمدزایی «کگل»تداوم می‌یابد

 محصولات تولیدی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر شامل کنسانتره سنگ آهن، گندله و گندله ریز دانه است که با سرمایه ۳۶ هزار میلیارد ریالی تولید می‌شوند که علاوه بر فروش به مشتریان داخلی بخشی از محصولات خود را به مشتریان خارج از کشور صادر می‌کند. 

 محصولات تولیدی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر شامل کنسانتره سنگ آهن، گندله و گندله ریز دانه است که با سرمایه ۳۶ هزار میلیارد ریالی تولید می‌شوند که علاوه بر فروش به مشتریان داخلی بخشی از محصولات خود را به مشتریان خارج از کشور صادر می‌کند. 
در این بین «کگل» گزارشی از آمار تولید، فروش، نرخ و درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی خود در دو دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه امسال و نیز شش ماهه نخست سال مالی جاری منتشر کرده که به آن پرداخته شده است.

۱۰ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال در آمد فروش 
مقدار تولید محصولات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ماه گذشته دو میلیون و ۴۰۷ هزار تن اعلام شد که«کگل» با عرضه حدود یک میلیون تن از تولیداتش به درآمد فروش بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال دست یافت. (توضیح اینکه بخش عمده کنسانتره تولیدی شرکت به عنوان خوراک ورودی کارخانه گندله سازی این شرکت قرار می‌گیرد)

پردرآمدترین و گران ترین محصول
محصول گندله از میان سایر محصولات تولیدی شرکت به بالاترین نرخ به فروش رسید و همراه با آن بیشترین درآمد را برای «کگل» محقق ساخته است. به عبارت دیگر می‌توان گفت، این محصول پردرآمدترین و گران ترین محصول شرکت در ماه گذشته به شمار می‌رود. در ماهی که گذشت، حدود یک میلیون تن از محصول گندله تولید شده و به نرخ ۹ میلیون و ۴۳۲ هزار ریال به ازای هر تن در بازار داخلی عرضه شده است. بدین ترتیب فروش محصول مذکور درآمد ۹ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریالی برای شرکت به ثبت رساند.

عملکرد شش ماهه 
از ابتدای سال مالی جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۳ میلیون تن انواع محصول در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تولید شده و از محل عرضه حدود هفت میلیون تن از آن مبلغ ۶۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال درآمد بدست آمده است.

رونق گندله در فروش داخلی و صادرات
فروش گندله به مشتریان داخلی در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری بیشترین درآمد فروش را برای «کگل» محقق ساخت و در کنار آن، محصول گندله صادراتی گران ترین محصول شرکت شناخته شد. آنچنان که، تولید حدود شش میلیون تن گندله و عرضه بیش از پنج میلیون تن از آن در بازار داخل به ثبت درآمد بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد ریال برای شرکت را به همراه داشت. همچنین ۲۱۴ هزار تن گندله صادراتی به نرخ ۱۰ میلیون و ۲۷۶ هزار ریال به ازای هر تن در بازارهای هدف صادراتی فروخته شد. 


توضیح: شرکت گندله تولیدی خود را علاوه بر فروش در بازارهای داخلی، به بازارهای هدف صادراتی می‌فروشد.

  • شماره۳۲۵ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۷
کد خبر 409643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =