داد و ستد روزانه هزاران سهم "سپ" میان سهامداران حقیقی

نشریه اقتصادی نیلسون ریپورت که بیش از ۴۷ سال به‌صورت اختصاصی در زمینه سیستم‌های پرداخت در دنیا منتشر می شود، شرکت پرداخت الکترونیک سامان را در آخرین گزارش خود جز 20 شرکت برتر در جمع مهم‌ترین پذیرنده‌های پرداخت دنیا معرفی کرده است.

به گزارش صدای بورس، این نشریه که تاکنون توانسته توجه ویژه صاحبان و فعالان این صنعت در دنیا را به خود جلب کند و معمولا در ماه‌های آخر سال میلادی گزارش‌های بررسی خود از وضعیت فعالیت شرکت‌های پرداخت الکترونیک دنیا را منتشر می‌کند، در آخرین شماره خود در سال جدید با بررسی دقیق فعالیت شرکت های پرداختی در دنیا "سپ" را با 4 پله رشد در میان 20 شرکت برتر دنیا در صنعت پرداخت الکترونیک جهان در ردیف نوزدهم نشاند. بر این اساس می توان گفت، شرکت پرداخت الکترونیک سامان با پیگیری و فعالیت مستمر در حوزه فعالیت خود در فهرست 20 شرکت برتر صنعت پرداخت در دنیا جای گرفته است.

در این گزارش به بهانه ارتقای رتبه جهانی شرکت پرداخت الکترونیک سامان در حوزه پرداخت، به بررسی روند معاملات سهام این مجموعه همچون حجم و ارزش معاملات، تعداد روز های معاملاتی، تعداد خریداران حقیقی و حقوقی و ... طی سه ماهه گذشته منتهی یه 16 مهر ماه جاری پرداخته شده است.

آمار روز های معاملات و وضعیت نماد

تعداد سه میلیارد سهم شرکت پرداخت الکتریک سامان کیش در نماد "سپ" با حجم مبنای 721 هزار و 241 سهم و شناوری هفت درصد در بازار دوم بورس معامله می شود.

 در دوره مورد بررسی، سهام شرکت طی 63 روز معاملاتی میان اهالی بازار سرمایه معامله شده که 32 روز معاملاتی با روند صعودی ارزش سهام سپری شده است و مابقی یعنی 31 روز معاملاتی نیز با روند نزولی.

نماد معاملاتی "سپ" هیچ روزی متوقف نشده و طی 63 روز بصورت مجاز معامله شده است.

دفعات، حجم و ارزش معاملات

"سپ" طی سه ماه گذشته به طور میانگین روزانه 630 دفعه معامله شده و طی این مدت حجم معاملات روزانه آن حدود یک میلیون سهم به ارزش به مبلغ 13 میلیارد و 928 میلیون ریال را ثبت کرده است. رتبه "سپ" در دفعات معاملات،292 اعلام شده و در کنار آن رتبه حجم معاملات 414 و ارزش معاملات 403 محاسبه می شود.

دفعات، حجم و ارزش معاملات و ارزش آخرین  روز معاملات

 

معاملات 16 مهر ماه جاری به عنوان آخرین روز معاملاتی مورد بررسی، با حجم معاملات 967 هزار و 144 سهم طی 514 دفعه معامله پایان پذیرفته است. همچنین ارزش معاملات روز مذکور 12 میلیارد و 385 میلیون ریال و ارزش روز "سپ" در آخرین روز معاملاتی بالغ بر 38 هزار و 421 میلیارد ریال اعلام شده است.

خریداران و فروشندگان

در جریان معاملات سهام شرکت پرداخت الکتریک سامان کیش طی سه ماه گذشته، 225 سهامدار اقدام به خرید "سپ" کرده اند و در مقابل آن، 194 سهامدار نیز سهام این مجموعه را از تملک خود خارج کردند.

حقیقی-حقوقی

با میانگین روزانه، حدود 980 هزار سهم "سپ" توسط سهامداران حقیقی و بالغ بر 95 هزار سهم آن از سوی سهامداران حقوقی خریداری شده است. در عین حال حجم فروش حقیقی ها 900 هزار سهم و فروش حقوقی ها حدود 175 هزار سهم محاسبه می شود. بر این اساس می توان گفت، سهامداران حقیقی بیش از حقوقی ها در روند معاملات سهام شرکت مداخله کردند و نقش آن ها در جریان معاملات "سپ" بسیار پر رنگ تر از حقوقی ها بوده است. به نظر می رسد این امر بیانگر باور سهامداران حقیقی به پتانسیل های شرکت پرداخت الکتریک سامان کیش برای حرکت در مسیر رشد و سودآوری است که باعث شده تا "سپ" مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گیرد.
 

 

کد خبر 409607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =