بنیانگذار "مانی سوپرمارکت"

مانی سوپرمارکت یا سوپرمارکت پول در سال ۱۹۹۳ از سوی نیکسون و زمانی که هنوز دانشجوی ناتینگهام بود بنیان گذاشته شد.

سایمن جاستین نیکسون، متولد آگوست سال ۱۹۶۷ در انگلیس، تاجر میلیاردر و بنیانگذار و معاون پیشین رئیس وبسایت مانی سوپرمارکت Moneysupermarket.com است. او دوره تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه ناتینگهام آغاز کرد اما در میانه راه انصراف داد چرا که رشته حسابداری برای او جذابیتی نداشت. 
مانی سوپرمارکت یا سوپرمارکت پول در واقع در سال ۱۹۹۳ از سوی نیکسون و زمانی که هنوز دانشجوی ناتینگهام بود بنیان گذاشته شد. در همان زمان دانکن کمرون به عنوان ارائه دهنده اطلاعات وام در خارج از کشور به مشاوران مالی مستقل با نام وام ۲۰۰۰ فعالیت می‌کرد. همچنین در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی وبسایت مانی سوپرمارکت اطلاعات وام را به صورت آنلاین ارائه کرد. از آن زمان این شرکت تجاری به منظور ارائه کارت اعتباری و اطلاعات وام شخصی به میزان زیادی گسترش یافته است. از سال ۲۰۰۷ شرکت مانی سوپرمارکت موفق شد وارد بورس لندن شود، در حال حاضر نیکسون بیشترین میزان سهام این شرکت را پس از گروه سرمایه در اختیار دارد. 
آغاز میلیاردر شدن 
در دسامبر سال ۲۰۱۵ گاردین گزارش داد فروش بعدی سهام نیکسون که با اجتناب از پرداخت مالیات درآمدهای سرمایه بریتانیا با ۲۸ درصد جابجایی در سال ۲۰۱۳ به جرسی، وی را به یک میلیاردر تبدیل کرده است. با این حال نیکسون در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت ۶.۹ درصد از سهام باقی مانده خود را به مبلغ ۱۲۴ میلیون پوند بفروشد. بر اساس لیست افراد ثروتمند «د ساندی تایمز» در سال ۲۰۱۹، دارایی‌های نیکسون ۱.۳۶۵ میلیارد پوند ارزش دارد. از دیگر اقدامات نیکسون می‌توان به راه‌اندازی سایت بین‌المللی برای اجاره محل مسکونی در برخی از نقاط مورد علاقه‌اش اشاره کرد. نیکسون پیشتر عنوان کرده بود که حمایت از مشاغل در حال رشد سریع بود که به او کمک کرد تا میلیاردر شود.

  • اکرم شعبانی-خبرنگار
  • شماره۳۲۴ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۸
کد خبر 409577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =