ممنوعیت واردات ۱۴۴۸ قلم کالا به کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد کالاهای ممنوعه وارداتی تاکنون به ۱۴۴۸ قلم رسیده است.

به گزارش صدای بورس، رضا رحمانی با اشاره به ساخت داخل به عنوان محور اصلی برنامه‌ها در وزارت صنعت، معدن تجارت گفت: امسال ساخت داخل، توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه صادرات و توسعه فناوری را اولویت خود قرار دادیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته ممنوعیت واردات هزار و ۳۳۹ قلم انواع کالا به کشور از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و در ثبت سفارش ها اعمال شده بود که امسال تاکنون و بنابر گزارش‌های دریافتی مبنی بر تولید نمونه مشابه داخلی، برای ۱۴۸ قلم کالای دیگر هم ممنوعیت واردات لحاظ کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۱۴ ماه است که جنگ اقتصادی ناجوانمردانه ای به کشور ما تحمیل شده که معاش و امنیت مردم را نشانه رفته است؛ در این شرایط همه تولیدکنندگان ما فرماندهان این جنگ اقتصادی به شمار می آیند که با تمام وجود درحال ایستادگی و مقاومتند باید به همه آن ها دست مریزاد گفت و از آن ها تقدیر کرد.

وی اعلام کرد: بخشی از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت که منع قانونی نداشته و قابلیت تفویض دارد، احصاء شده و به زودی به تشکل های بخش خصوصی از جمله خانه صنعت، معدن و تجارت، انجمن‌های تخصصی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن واگذار خواهد شد.

توسعه صادرات بر اساس رعایت مازاد تولید

رحمانی خاطرنشان کرد: صادرات هر کالایی به خصوص کالاهای ضروری کشور مشروط بر رعایت مازاد تولید و در صورت تامین نیاز داخلی، آزاد است. وی اضافه کرد: هم اکنون در بخش فولاد، ۲.۵ برابر نیاز داخلی تولید انجام می شود و لازم است همه ظرفیت های صادراتی در این بخش فعال شود و همچنین در صنایعی مثل سیمان، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و ...؛ هم این شرایط حاکم است.

لزوم راه اندازی شهرک های صنعتی تخصصی

وزیر صمت اظهار داشت: برای هم افزایی تولیدات و بهینه سازی بازار محصولات تولیدی، باید به سمت احداث شهرک های صنعتی تخصصی در سطح کشور حرکت کنیم و با توجه به تغییرات موجود در صنایع مختلف در سال‌های آتی، این موضوع دارای اهمیت بیشتری در آینده خواهد بود. در مناطق کم برخوردار و محروم در واگذاری زمین ها و زیر ساخت های لازم شهرک های صنعتی، بیشترین مساعدت در حق سرمایه گذاران در دستور کار است.

 

  • منبع: ایبنا
کد خبر 408631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =