شرکت یزدتایر به عنوان واحد نمونه صنعتی استان یزد در سال ۱۳۹۸ انتخاب شد

به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، در روز سه شنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ مراسمی با حضور تعدادی از صنعتگران و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان یزد و همچنین جمعی از مسئولان ارشد کشوری و استانی در مجموعه مجلل تالار سیب و نار یزد برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، در ابتدای مراسم مهندس کلانتر؛ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، ضمن تبریک این روز به کلیه صنعتگران، معدن‌داران و کارگران زحمتکش و غیرتمند، گفت: استان یزد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوب اقتصادی و نیروهای ماهر و متخصص است که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در راستای رونق بیشتر و بهبود وضعیت اقتصادی استان تلاش می کنند.

سخنران اصلی این مراسم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. زرندی با ابراز خرسندی از حضور در استان یزد و در جمع کارافرینان و صنعتگران این استان، سال 97 را سخت ترین سال کشور به لحاظ مشکلات و موانع اقتصادی و تولیدی دانست و اظهار کرد تولید کنندگان و کارآفرینان ایرانی با تلاش و ایستادگی خود در مقابل این سختی ها ایستادن و امید دشمنان این کشور را نا امید کردند.

معاون وزیر سمت با بیان اینکه استان یزد میتواند یک الگو و پایلوت خوب در زمینه کارآفرینی و ایجاد رونق تولید برای سایر استانها باشد، از تلاش دولت و همه دستگاهها برای حمایت از ایجاد رونق در کشور خبر داد.

همچنین استاندار یزد در این مراسم با تبریک روز صنعت و معدن و سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی این شهر با بیان اینکه یزد آلبوم صنعت و معدن ایران است، افزود: این استان منطقه ای برخوردار از صنعت و معدن است، مدیرانی فهیم و سرمایه‌های ارزشمندی دارد و هر کدام از مدیران حوزه صنعت و تولید از جمله سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی استان محسوب شده و در این زمینه‌ها نقش آفرین هستند.

طالبی گفت: مدیران واحدهای صنعتی استان افراد با تجربه‌ای هستند، نگرش آنها ملی است و دیدگاه آنها از عمق کار بیرون می‌آید. وی با اشاره به تحریم ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران یادآور شد: در چنین شرایطی بخش دولتی و خصوصی و صنعتگران باید با تعامل در کنار هم تلاش کنند و امروز این فضا فراهم است.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد با قدردانی از تلاش‌های صنعتگران و معدنکاران به برخی شاخص‌های این بخش اشاره کرد و گفت: تاکنون سه هزار و ۲۶۰ پروانه بهره برداری در استان صادر شده و ۱۰۰ هزار شغل در این بخش ایجاد شده است.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، اظهار داشت: ۱.۱ درصد صنعت کشور در یزد قرار دارد و این در حالیست که ۴.۴ درصد سرمایه گذاری صنعتی و تولیدات صنعتی کشور مربوط به این منطقه است. به گفته وی در حال حاضر ۸۰۰ نوع کالا در استان تولید می‌شود که ۴۲۰ قلم آن به ۹۳ کشور صادر می‌شود.

یکی از صنعتگران استان یزد هم به نمایندگی از جامعه تولید با بیان اینکه یزد در گذشته با تفکر مهندسی بنا شده و بادگیرها و قنات های ساخته شده گواه این مطلب می باشد، بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای حل بسیاری از مشکلات جامعه تولید تاکید کرد و خواستار تحقق این سیاست ها به خصوص بند ۱۹ آن شد.

محمد حسین فنایی، توسعه دولت الکترونیک را در استان ضروری خواند و یادآور شد: یزد در زمینه توسعه صنایع الکترونیک، آی. تی و برق ظرفیت های خوبی دارد که توسعه آن نیاز به آب ندارد و محیط زیست را نیز تهدید نمی کند.

این مراسم با برنامه های متنوعی از جمله پخش کلیپ مراسم های روز صنعت و معدن استان در سال های گذشته، کلیپ صحبت های صنعتگران و تولید کنندگان در خصوص موانع و مشکلات موجود بر سر راه تولید و همچنین اجرای نمایش با موضوع رونق تولید همراه بود.

در پایان این مراسم از طرح ها و واحدهای صنعتی و معدنی برگزیده استان در سال 1398 با اهداء تندیس و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد. شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد نیز برای چندمین سال پیاپی موفق به کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان یزد گردید که لوح و تندیس آن توسط مدیریت محترم عامل، جناب اقای دکتر ستوده دریافت شد.

در این مراسم علاوه بر دکتر ستوده، مدیر عامل؛ مهندس بهزاد، معاونت بهره برداری و مدیر مجتمع، مهندس کریمی، معاونت مالی و اداری و جمعی دیگر از مدیران شرکت یزد تایر حضور داشتند.

کد خبر 408436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =