پیشنهاد اصلی؛ کاهش دامنه نوسان

اصل و اساس پذیرش شرکت های زیان ده اشتباه بود، الان که سهام این شرکت ها در بازارپایه وجود دارد باید با روش درست مدیریت شود مانند بچه ناقص الخلقه است که نیاز به مراقبت دارد.

حسین زمانی درمزاری کارشناس بازار سرمایه که در جلسه فعالان بازار سرمایه با کانون کارگزاران در خصوص قوانین جدید بازار پایه حضور داشت با بیان اینکه همه افراد حاضر در این جلسه مخالف اجرای این قانون بوده اند، گفت: پیشنهاداتی کانون کارگزاران مطرح کرده بود که فعالان بازار درخواست دادند اولا این قانون اجرایی نشود و یا اگر می خواهد اجرایی شود بر اساس پیشنهادات مطرح شده از سوی  کانون کارگزاران اجرایی شود.
زمانی افزود: همچنین نظر بر این بود که اجرای این قوانین در بازه زمانی یک ساله و به صورت مرحله‌ ای اجرا شود.
این کارشناس بازار سرمایه پیشنهاد کرد برای جلوگیری از ورود نقدینگی زیاد به سمت بازار پایه باید دامنه نوسان کم شود که جذابیتی برای این بازار وجود نداشته باشد و زمانی که دامنه نوسان کم شود قطعا فعالان بازار سرمایه در این بازار سرمایه گذاری نخواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه حذف بازار پایه اشتباه است، گفت: به طور مثال سهامداری  دو سال گذشته سهام یکی از شرکت های بازار پایه را  خریداری کرده و بنابه دلایلی تاکنون آن را نفروخته اگر بخواهد در سال آینده بفروشد تکلیف سهامدار چه خواهد بود؟
زمانی تصریح کرد: اصل و اساس پذیرش شرکت های زیان ده اشتباه بود،  الان که سهام این شرکت ها در بازارپایه وجود دارد باید با روش درست مدیریت شود مانند بچه ناقص الخلقه  است که نیاز به  مراقبت دارد.

 

  • شماره ۳۱۱ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۵

 

کد خبر 408078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =