نسل اول سفیران بین المللی بازار سرمایه ایران در راهند

سومین لیگ ستارگان بورس امسال در سطح بین المللی فعالیت خود را آغاز می کند و با پایان این رویداد مهم بورسی شاهد ورود اولین نسل از سفیران بین المللی بازار سرمایه ایران خواهیم بود.

به گزارش صدای بورس به نقل از سنا، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن بیان مطلب فوق گفت: در سومین سال برگزاری لیگ ستارگان، علاوه بر ۶۰ تیم داخلی، پنج تیم هم از چهار کشور خارجی به این رقابت ها پیوستند. بر این اساس، تیم منتخب دانشگاه های عمان، تیم منتخب دانشگاهی از سوریه، تیم دانشگاه استانبول ترکیه و دو تیم از دانشگاه بغداد و بصره عراق در این رقابت ها حضور دارند.یاسر فلاح با تاکید بر اینکه لیگ ستارگان بورس یک رقابت دانشجویی در معامله گری سهام است، تصریح کرد: در این رقابت ها، دانشجویان طی مدت زمان مشخص، به خرید و فروش سهام می پردازند. هر تیم در طول مسابقات ۲۰ میلیون تومان اعتبار دریافت می کند. در صورتی که تیم سودی کسب کند متعلق به خود اعضا است. در عین حال، سازمان بورس و اوراق بهادار تا ۱۵ درصد زیان را بر عهده می گیرد اما چنانچه زیان تیمی بیش از ۱۵ درصد باشد، آن تیم از گردونه رقابت حذف می شود.وی ادامه داد: برای تیم های خارجی حاضر در سومین دوره لیگ ستارگان بورس، دوره آموزشی طراحی شد که این دوره ها از امروز نهم تیرماه تا پنجشنبه ۱۳ تیرماه و در حدود ۴۰ ساعت برگزار می شود. مبانی بازار سرمایه، روش های معامله گری، تحلیل، آشنایی با نمادهای بورسی، آشنایی با سامانه معاملاتی و همین طور روش های خرید و فروش از طریق درگاه معاملاتی کارگزاری مفید، مواردی است که در این دوره آموزشی طرح می شود.مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه رویداد لیگ ستارگان بورس به صورت بین المللی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از همین رو، زیرساخت‌ها  با زبان های فارسی و انگلیسی پشتیبانی می‌شود.رئیس کمیته برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس درخصوص جوایز این رقابت ها هم گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، امسال برای تیم اول ۲۸ میلیون تومان اعتبار خرید سهام یا واحدهای صندوق سرمایه گذاری در نظر گرفته است. همچنین تیم های دوم و سوم به ترتیب ۲۰ میلیون  و ۱۶ میلیون تومان اعتبار خرید دریافت خواهند کرد.

قوانین و مقررات لیگ ستارگان بورس

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پاسخ به این سوال که آیا شرکت کنندگان خارجی، آشنایی کافی با بازار سرمایه ایران دارند، ابراز داشت: این دانشجویان، با بورس های کشور خود آشنایی دارند، و در کل ساختار بازار سرمایه را به درستی می شناسند. طی ۴۰ ساعت دوره آموزشی هم با نحوه دادوستد در بازار سرمایه ایران آشنا می شوند و می توانند در محیطی عادلانه، به رقابت با دیگر شرکت کنندگان بپردازند.رئیس کمیته برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس با بیان اینکه دانشگاه الزهرا محل برگزاری سومین دوره رقابت ها است، یادآور شد: در عین حال، دوره های آموزشی برای تمام شرکت کنندگان با ابتکار بورس بیمه ایران و کارگزاری مفید برگزار می شود. درگاه ورودی سومین دوره لیگ ستارگان بورس هم کارگزاری مفید است تا تمامی تیم ها از یک درگاه برای ورود و خروج استفاده کنند.یاسر فلاح در ادامه با اشاره به اینکه قوانین و مقررات مخصوص ستارگان بورس، امسال نیز بر روند معاملات حاکم است، ابراز داشت: رقابت لیگ ستارگان در زمین واقعی انجام می شود. برای مثال، شرکت کنندگان در این رقابت ها، نمی توانند در بازار پایه معامله ای انجام دهند.

کد خبر 408077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =