۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
محاکمه ناظر غیرشفاف

آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی در خصوص شفافیت نهادهای دولتی ، اقتصادی و عمومی گفت: شفافیت نهادهای مالی ازجمله بورس ، امری مهم است که باید در این حوزه پیشرو باشند.

 چراکه نهادی همچون سازمان بورس و اوراق بهادار که خود متولی شفافیت بوده و شرکت‌های بورس را ملزم به ارائه گزارش های عملکرد می کند خود نیز باید شفاف باشد. در غیر این صورت همه خواسته هایی که ما از بخش خصوصی انتظار داریم هدرمی رود.

 

 بغزیان با بیان این که چرا سازمان بورس و اوراق بهادار گزارش عملکرد خود را منتشر نمی‌کند، تصریح کرد: پاسخ این پرسش را باید از سازمان بورس جویا شد.اما به نظر می رسد دلیل عدم ارائه گزارش عملکرد مالی نهادی مانند سازمان بورس  نمی تواند موجه باشد. این کارشناس اقتصادی با بیان این که یکی از دلایل عدم شفافیت می تواند وجود منافعی در عدم شفافیت باشد، افزود:  به نظر می‌رسد برخورد با مسئولی که از لایحه شفافیت تمکین نکند، اخراج نه، بلکه باید محاکمه شود.  چراکه درپس فرار از ارائه گزارش عملکرد پنهان کاری هایی وجود دارد که مانع شفاف سازی شده یا تخلفاتی توسط نهاد صورت گرفته  و یا حتی می تواند خبر از وجود منافع شخصی دهد.وی با اشاره به اینکه بورس نهادی است که ارقام نجومی در آن در جریان است و فرار از شفافیت می تواند خبر از پنهان کاری در آن سازمان دهد افزود: عدم شفافیت های چنین نهادهایی نظام اقتصادی را دچار اختلال می کند. بغزیان در پاسخ به این سوال که راهکار مواجهه با چنین تخلفاتی چیست، گفت: اقدام عاجل ،شناسایی مدیرانی است که از قانون تمکین نمی کنند. قطعاً وزارت اقتصاد از این فرار اطلاع دارد. بنابراین ظاهرا محتمل است که وزارتخانه از عدم شفافیت این نهاد حمایت می کند.

 

  • شماره ۳۱۱ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۳
کد خبر 408054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =