شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ در صف ورود به بازار سرمایه

صدور واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گلرنگ و تشکیل سبد اختصاصی در نمایشگاه انجام می‌شود

به گزارش صدای بورس به نقل از ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، روز گذشته دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه آغاز به کار کرد. شرکت‌کنندگان سعی می‌کنند در این چهار روز تا حد امکان به معرفی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها، محصولات و خدمات خود بپردازند و به‌خصوص در وضعیت سخت اقتصادی پیش رو، تلاش بیشتری برای اثبات توانمندی‌های خود دارند. ازجمله شرکت‎‌های حاضر در نمایشگاه امسال، گروه صنعتی گلرنگ است که سعی کرده خدمات بورسی خود را هم در این نمایشگاه ارائه دهد و در این راستا به صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق با درآمد ثابت ارزش‌آفرین گلرنگ و تشکیل سبد اختصاصی برای متقاضیان می‌پردازد. گفت‌وگویی با ابراهیم ابراهیمی، مدیرعامل شرکت واسپاری ارزش‌آفرین گلرنگ، درخصوص برنامه‌های گروه صنعتی گلرنگ برای توسعه فعالیت در بازار سرمایه و همچنین برنامه‌های تدارک دیده شده در نمایشگاه حاضر انجام دادیم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.


گلرنگ در بازار سرمایه پررنگ‌تر می‌شود

ابراهیم ابراهیمی، مدیرعامل شرکت واسپاری ارزش‌آفرین گلرنگ، درخصوص برنامه گروه صنعتی گلرنگ برای فعالیت در بازار سرمایه گفت: گروه صنعتی گلرنگ برنامه توسعه فعالیت‌ها را در بازار سرمایه، چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه تامین مالی دارد. ازجمله مشارکت‌های گلرنگ در حوزه سرمایه‌گذاری، تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری بوده که بخشی از منابع به سمت آن رفته و سرمایه‌گذاری می‌‌شود. به علاوه، یک پرتفوی سرمایه‌گذاری تشکیل شده که توسط شرکت سبدگردان زیرمجموعه گلرنگ مدیریت می‌شود. همچنین در حوزه عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، بهمن ماه سال گذشته سهام «فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش» در بورس عرضه شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه عرضه شرکت‌های دیگری را در بورس یا فرابورس دارید یا خیر، توضیح داد: برنامه داریم که سهام هفت تا هشت شرکت را تا دو سال آینده با همکاری بورس و فرابورس در این بازارها عرضه کنیم.

ابراهیمی درخصوص برنامه توسعه فعالیت‌های گروه صنعتی گلرنگ در حوزه تامین مالی گفت: در نظر داریم از ابزارهای نوین مالی موجود در بازار سرمایه مانند اوراق صکوک اجاره برای تامین مالی شرکت‌ها استفاده کنیم. سال گذشته بخشی از تامین مالی از این طریق انجام شد و در سال جاری تمرکز بیشتری روی این حوزه خواهیم داشت تا با شدت بیشتری انجام شود.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود گروه صنعتی گلرنگ که با بیش از 15 میلیون مصرف‌کننده به‌طور مستقیم ارتباط دارد، بتواند از طریق تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت سبد، پل ارتباطی بین مشتریان حقیقی خود و بازار سرمایه باشد.


نمایشگاه، محلی برای معرفی توانمندی‌ها

مدیرعامل لیزینگ گلرنگ، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را محلی برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های زیرمجموعه به سرمایه‌گذاران دانست و ادامه داد: در این راستا به‌خصوص ظرفیت‌های آتی شرکت‌هایی که سهام آنها عرضه شده، ارائه می‌شود. همچنین شرکت‌هایی که در جریان پذیرش هستند نیز به صورت نسبی معرفی می‌شوند.

او همچنین بیان داشت که جلسات تحلیلی مرتبط با صنایع مورد فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ برگزار می‌شود. به اعتقاد او، نمایشگاه می‌تواند بین گروه صنعتی گلرنگ و فعالان بازار سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاران خرد ارتباط برقرار کند.

ازجمله برنامه‌های گروه صنعتی گلرنگ در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، برگزاری جلسات تحلیلی و آموزشی است. همچنین برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری این مجموعه، پذیرش در محل غرفه به صورت آنلاین انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند اقدام به صدور واحدهای سرمایه‌گذاری کنند. ابراهیمی با تاکید بر اینکه بازده صندوق گلرنگ در سال گذشته جزو بالاترین‌ها در میان صندوق‌های با درآمد ثابت بوده، ادامه داد: نرخ موثر پرداخت سود این صندوق در سال گذشته در مجموع حدود 26 درصد بوده است.

او همچنین بیان داشت که در حوزه تشکیل سبدهای اختصاصی، فرم‌های مربوط به مشتریان در غرفه گروه صنعتی گلرنگ وجود دارد و مشتریان از نظر میزان ریسک‌پذیری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برای آنها سبد تشکیل می‌شود.

کد خبر 405646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =