پروژه مهم پتروشیمی نوری سال جدید به پایان رسید

پروژه کلیدی و ۹۰۰ میلیارد تومانی پتروشیمی نوری که آماده عرضه اولیه سال جدید است به پایان رسید.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: واحد تولید پارازایلین یکی از واحدهای مهم و کلیدی در سود‌آوری مجتمع‌های پتروشیمی آروماتیک است. این واحد دارای یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهای شیمیایی است و به همین دلیل قیمت پارازایلین در مقایسه با ایزومرهای دیگر آن مثل ارتوزایلین از ارزش بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این ماده در تولید انواع پلاستیک‌ها مثل بطری‌های پلاستیک و در ساخت الیاف‌های مصنوعی کاربرد زیادی دارد، افزود: در حال حاضر تولید این محصول در پتروشیمی نوری با ظرفیت بیش از 750 هزار تن در سال و در مجتمع پتروشیمی اصفهان با ظرفیت تولید 44 هزار تن در سال صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تولید پارازایلین از غربال‌های مولکولی با قطر حدود 0.3 میلیمتر استفاده می‌شود، ادامه داد: عمر مفید این غربال‌ها در حدود 10 سال است و بعد از آن باید تعویض شوند.

صانعی با تاکید بر اینکه در مجتمع پتروشیمی نوری به دلیل سپری شدن عمر مفید غربال‌های مولکولی، تولید پارازایلین از حدود 2 هزار تن در روز به 1200 تن کاهش یافته بود، گفت: به همین دلیل از سال‌های پیش برنامه‌ریزی لازم برای خرید غربال‌های مولکولی و ارتقای طراحی و خرید تجهیزات لازم به‌منظور اصلاح طراحی خریداری و در انبار مجتمع نگهداری شده بود و طبق برنامه‌ریزی‌ها و جلسات بر‌گزار شده با شرکت اروپایی، صاحب مجوز، مقرر شد در مهر‌ماه 97 عملیات تعویض و انجام اصلاحات طراحی با حضور کارشناسان اروپایی انجام شود.

براساس این گزارش، پتروشیمی نوری به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده و عرضه اولیه ۱۰ درصدی آن به دلیل آماده نبودن گزارش ۶ ماهه حسابرسی به سال جدید موکول شده است .

کد خبر 405153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =