هند متعهد به سرمایه‌گذاری در چابهار با وجود تحریم‌ آمریکا علیه ایران است

معاون وزیر حمل و نقل هندوستان گفت: باید از تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده است، فاصله بگیریم و تحریم‌ها را دور بزنیم و ما بر خود تعهد می‌دانیم سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را انجام دهیم.

به گزارش صدای بورس به نقل از فارس، کوپال کریشنال امروز در همایش بین‌المللی توسعه بندر چابهار، اظهار داشت: از ایران بابت دعوت از نمایندگان هندوستان برای حضور در این همایش قدردانی می‌کنم .

وی گفت: ما بزرگ‌ترین هیأت شرکت‌کننده در این همایش بین 35 کشور حاضر در همایش هستیم.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه از هزاره‌های غرب با یکدیگر مشترکاتی دارند، گفت:‌شواهد زیادی داریم که ایران و هندوستان با کشورهای منطقه با هم همکاری مفید داشته‌اند. ما با کشورهای منطقه همواره در حال همکاری و تجارت بوده‌ایم و بخش اعظم تجارت هندوستان از منطقه چابهار بوده است حتی لباسی که تن من است ابریشم طلایی است که پارچه آن را از ایران گرفته‌ام و این نشان از قرابت فرهنگی دو کشور دارد که این قرابت باید به بخش دریایی و بندری هم بیشتر کشیده شود.

معاون وزیر حمل و نقل هندوستان افزود: دیروز که از بندر چابهار بازدید می‌کردم هکتارها اراضی وجود داشت که می‌تواند فعالیت‌های دریایی را در آن نقطه پشتیبانی کند این فرصت‌ها وجود دارد که با استفاده از بندر چابهار فعالیت‌ها ارتقاء یابد.

کریشنال ادامه داد: اولین باری که از هندوستان به افغانستان برود قطعاً از چابهار می‌گذرد ما خود را در بندر چابهار سهیم می‌دانیم و با شکوفایی این بندر قطعا ًهندوستان هم سهیم است.

وی گفت: اولین محموله افغانستان با حضور رئیس‌جمهور این کشور بارگیری شد و به بندر چابهار رسید تا پس از بارگیری توسط کشتی به سمت بمبئی حرکت کند.

وی با بیان اینکه افغانستان از ذی‌نفعان اصلی ارتقاء و رشد بندر چابهار است گفت:‌پروسه‌های بندر چابهار نقاط عطفی در تاریخ هستند، چون همکاری کشورها را ارتقاء می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء همکاری‌ها چندین حلقه مفقوده باید رفع شود، گفت:‌ ضرورت دارد بندر چابهار به ریل متصل شود و از این طریق با کشورهای منطقه، آسیای میانه و CIF ترانزیت به سطح قابل قبولی برسد.

معاون وزیر حمل و نقل هندوستان ادامه داد: باید این لینک ریلی دربین بنادر و شهرهای مختلف در ایران و افغانستان تکمیل شود خطوط ریلی سرخس، قزوین، چابهار و پروژه‌های دیگر ریلی میلیون‌ها دلار هزینه دارند و باید از مسئولان بخواهیم که تمرکز سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: باری که به بندر چابهار می‌رسد باید به سرعت به خشکی منتقل شود قسمت آخر این مسیر که نیاز به تکمیل دارد ارتباط ریلی چابهار با زاهدان است.

وی گفت: ترمینال‌های شهید بهشتی و چابهار در حال ارتقاء است ما باید از تحریم‌های که اخیراً، روی ایران اعمال شده اندکی فاصله بگیریم. تحریم‌ها را دور بزنیم تا فعالیتی صلح‌آمیز و منتفع بدون آنکه دچار مزاحمت تحریم شویم، داشته باشیم و ما بر خود تعهد می‌دانیم این سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی گفت: ما با استفاه از این سرمایه‌گذاری در زمینه پایانه چابهار و تجهیزات بندر سرمایه‌گذاری می‌کنیم و شرکت هندی IPGL که بابت حضور در چابهار تلاش زیادی داشتند قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: فعالیتی که شرکت‌های کشتیرانی در زمینه تضمین فعالیت کشتی‌ها، تضمین هدایت جریان بار و زنده نگه داشتن فعالیت‌ها است امور مهمی است.

کد خبر 403884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =