قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد

با امید به این‌که چین و ژاپن برای تقویت اقتصاد در حال کند شدن خود، از مشوق‌های مالی استفاده کنند، قیمت نفت از سقوط ۲ درصدی دیروز بازگشت و ۱ درصد جهش کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با امید به این‌که چین و ژاپن برای تقویت اقتصاد در حال کند شدن خود، از مشوق‌های مالی استفاده کنند، قیمت نفت از سقوط دو درصدی دیروز بازگشت و یک درصد جهش کرد.

 تا ساعت ۱۴:۴۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۶۰ سنت یا ۰.۹۸ درصد جهش کرد و به ۶۲.۱۰ دلار رسید.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۷ سنت یا ۰.۸۹ درصد رشد کرد و به ۵۳.۴۸ دلار رسید.

 سه‌شنبه شب قیمت نفت خام با نگرانی از کند شدن اقتصاد جهان و کاهش تقاضای نفت، بیش از دو درصد سقوط کرد. افت سنگین قیمت باعث شد سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امنی مانند اوراق قرضه و طلا هجوم ببرند.

 مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ضعیف در سراسر جهان، شامل افت میزان فروش مسکن در آمریکا، کاهش فروش کارخانجات کانادا، پایین آمدن سطح تجارت عمده‌فروشی‌ها و داده‌های صادرات و واردات ژاپن، که کمتر از حد انتظار بود، حال‌وهوای بازارها را تیره کرد.

 اما در حالی که چین و ژاپن اعلام کردند که برای تقویت رشد اقتصادی، مشوق‌های مالی را افزایش می‌دهند، خوش‌بینی به سرمایه‌گذاران بازگشت.

 مقامات وزارت مالی چین، امروز خبر دادند که این کشور برای تقویت رشد اقتصادی، امسال مشوق‌های مالی بیشتری ارائه خواهد کرد.

 بانک مرکزی ژاپن هم اعلام کرد فضای مالی فوق‌تسهیل‌ شده خود را که از سال ۲۰۱۳ در این کشور حاکم است، تغییر نمی‌دهد.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیشب اعلام کرد که تولید نفت شیل افزایش خواهد یافت، اما این رشد تولید در سال‌های آینده کندتر خواهد بود.

کد خبر 403465

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =