شرکت «انی» ایتالیا در پی خرید نفت از ایران است

شرکت «انی» ایتالیا اعلام کرد که در حال بررسی شرایط برای خرید نفت از ایران است.

به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی «انی» ایتالیا مقررات را برای امکان خرید نفت از ایران برای انعطاف بیشتر در تهیه منابع خود بررسی می کند.

سخنگوی این شرکت به رویترز گفت: انی در حال بررسی شرایط است تا ببیند این تصمیم (معافیت از تحریم های آمریکا) استفاده از نفت ایران را ممکن می کند.

شرکت انی همچنین تاکید کرد که تاثیر تحریم های آمریکا بر فعالیت های این شرکت ناچیز بوده است.

آمریکا پس از تهدید به قطع صادرات نفت ایران، در یک عقب نشینی آشکار 8 کشور از جمله ایتالیا را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کرد.

شرکت شرکت انی سال گذشته یک تفاهمنامه همکاری با شرکت ملی نفت ایران با هدف مطالعات توسعه ای میدان گازی کیش و فاز سوم میدان دارخوین امضا کرد.

میدان گازی کیش در ٣٠ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد و پس از میدان پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی خلیج فارس به شمار می رود و حجم گاز در جای آن بیش از 50 تریلیون فوت ‌مکعب و میعانات گازی آن بیش از ۵۱۴ میلیون بشکه برآورده شده است.

میدان دارخوین نیز در 30 کیلومتری شمال خرمشهر و ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز واقع شده و از محل فازهای نخست و دوم آن در مجموع ١٦٠ هزار بشکه در روز تولید می شود؛ مساحت این میدان حدود ٢٠٠ کیلومتر مربع و نفت درجای آن حدود 8 میلیارد بشکه است.

کد خبر 400161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =