بلوک ۲۱٫۹۵ درصدی "قپیرا"  واگذار می‌شود

بلوک سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۹۷ روانه بازار دوم بورس تهران می‌شود.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از فارس، در آخرین یکشنبه مهر ماه امسال تعداد ۴۳ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۱۹ سهم معادل با ۲۱٫۹۵ درصد از کل سهام شرکت فراورده‌های غذای و قند پیرانشهر به قیمت پایه ۱۱ هزارو ۷۴۳ ریال روانه میز فروش بازار دوم بورس تهران می‌شود.

این تعداد سهام از سوی شرکت توسعه کشت و صنعت ملی وابسته به سرمایه‌گذاری گروه بانک ملی ایران و با شرایط یکجا و نقد و یا نقد و شرایطی به مبلغ پایه کل ۵۱۵ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۶۰ هزار و ۵۱۷ ریال از طریق کارگزاری بانک ملی ایران عرضه خواهد شد.

کارگزار خریدار باید ۱۰ درصد مبلغ کل پایه را به عنوان سپرده شرکت در مزایده بورس به صورت نقد و یا ضمانت نامه بانکی از خریدار دریافت و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارائه نماید.

در صورت انجام معامله به صورت شرایط نقد و اقساط باید معادل با ۲۶۵ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۶۰ هزارو  ۵۱۷ ریال به صورت نقدی طی ۱۴ روز کاری پس از انجام معامله و مابقی طی یک فقره چک و حداکثر طی ۱۲ ماه تسویه شود.

سررسید بخش اقساط معامله ۱۲ ماه پس از قطعیت معامله خواهد بود.

قطعیت معامله ظرف مدت ۱۴ روز کاری پس از انجام معامله و منوط به پرداخت حصه نقدی از سوی خریدار و ارائه سند تسویه خارج از پایاپای است و در صورت خرید شرایطی تا زمان تسویه کامل ثمن معامله ، سهام به نفع فروشنده توثیق و هزینه توثیق بر عهده خریدار خواهد بود.

مجموعه وابسته به بانک ملی ایران در حالی این سهام مدیریتی را واگذار می‌کند که قیمت بازاری هر سهم “قپیرا” نسبت به قیمت پایه اعلام شده با اختلاف حدود ۱۲۸ تومانی به ازای هر سهم مواجه است.

سرمایه شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر معادل با ۲۰ میلیارد تومان است و اغلب سهامداران عمده این شرکت را در کنار قند ارومیه، شرکت شهد، شرکت طالب و همچنین سرمایه گذاری ملی ایران را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند.

کد خبر 395116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =