معادن آماده واگذاری هستند

رییس هیات عامل ایمیدرو از فراهم شدن شرایط برای جذب سرمایه‌ها خبر داد و تاکید کرد: بخش خصوصی می‌تواند معادن کشف شده را در اختیار گیرد. در این زمینه ایمیدرو به همراه شرکت‌های وابسته، چندین طرح را با سرمایه‌گذاری ۳.۷ میلیارد دلار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رساند.

به گزارش بورس آنلاین، مهدی کرباسیان در مجمع عمومی عادی (سالانه) ایمیدرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تمامی اعضای مجمع برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به عملکرد، ادعا می‌کنیم ایمیدرو در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی یکی از سازمان‌های برتر در کشور بوده است.

وی افزود: یکی از مشکلات ایمیدرو با شروع فعالیت دولت یازدهم طرح‌های نیمه تمام و متوقف بود. علاوه بر برنامه‌ریزی برای حل مشکلات طرح های نیمه تمام، پروژه های جدیدی را نیز تعریف کردیم تا بخش خصوصی و غیردولتی مشارکت بیشتری در طرح ها داشته باشند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از نکات حائز اهمیت این سازمان طی سال های گذشته بوده است، عنوان کرد: علاوه بر برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی، توجه به مقوله پژوهش در شمار اولویت‌های سازمانی قرار گرفت و در این زمینه ایمیدرو با سرمایه‌گذاری میلیاردی طی سال‌های گذشته، گام‌های اثربخشی را برداشته است.

کرباسیان یادآور شد: ایمیدرو با انجام و توسعه فعالیت های اکتشافی و رساندن آن به سطح ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع، ریسک ناشی از عملیات اکتشاف را برعهده گرفت تا شرایط جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم شود.

وی اظهار کرد: در این برنامه تاکنون ۲۰۰ هزار کیلومتر عملیات ژئوفیزیک هوایی انجام شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو، ادامه داد: اکنون شرایط جذب سرمایه‌ها فراهم آمده و بخش خصوصی می تواند با ادامه فعالیت‌ها، معادن کشف شده را در اختیار گیرد.

کرباسیان گفت: ایمیدرو به همراه شرکت‌های وابسته، چندین طرح را با سرمایه‌گذاری ۳.۷ میلیارد دلار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رساند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: ایمیدرو که توسعه، راهبری شرکت ها و توانمندسازی را در شمار ماموریت های اصلی خود قرار داده است؛ در ۸۰ درصد از مناطق کمتر توسعه یافته کشور فعالیت‌های معدنی به ویژه اکتشافی داشته است.

وی افزود: فعال کردن مجدد طرح‌ها در سال ۱۳۹۷ به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می رود.

کرباسیان اعلام کرد: ایمیدرو ۲۴ میلیارد تومان در بخش پژوهش و توسعه فناوری در سال گذشته سرمایه گذاری کرد و دو میلیارد تومان سرمایه به بخش آموزش اختصاص داد.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۳هزار نفر با همکاری آموزشگاه های تخصصی، تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همکاری با ۱۰ دانشگاه معتبر کشور از جمله اقدامات سازمان در این زمینه است گفت: مطالعه در زمینه عناصر خاکی یکی از مهم ترین برنامه های مطالعاتی ایمیدرو محسوب می شود که در این خصوص دستاوردهای قابل توجهی را بدست آوردیم.

کرباسیان با اعلام اینکه با شروع دوران مدیریتی در سال ۱۳۹۲ در تمام شرکت ها و واحدهای تابعه بحث حسابرسی داخلی به طور جدی اجرایی شد، اظهار کرد: از یکایک تیم اجرایی شامل مدیران و تمامی کارکنان ایمیدرو به پاس تلاش هایی که طی سال های گذشته داشته اند، قدردانی می کنم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ظرف سال گذشته تا به امروز هشت پروژه در مناطق محروم راه اندازی شده است گفت: جذب سرمایه گذار، افتتاح پروژه ها و سرمایه گذار جدید جزو نکات مثبت سازمان بوده است و امیدواریم این روند با حمایت‌های دستگاه ها ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه سیاست های دولت و برنامه‌ریزی ها بسیار موثر بوده است اعلام کرد: توجه ویژه به سازمان های توسعه‌ای منجر به این می‌شود تا این مجموعه‌ها به عنوان بازوی دولت، کمک رسان اقتصاد کشور باشند.

 

منبع:پاسارگاد تحلیل

کد خبر 395028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =