لیزینگی‌ها با ۱۲۰۰ درصد رشد ارزش معاملات ، رکورددار شدند

در ادامه سرریز شدن نقدینگی‌ سهام‌داران به سمت صنعت‌های کوچک در روزهای اخیر، شاهد افزایش ارزش معاملات در بیشتر صنایع کوچک طی چهار روز اخیر بوده ایم.

به گزارش بورس آنلاین، در ادامه سرریز شدن نقدینگی‌ سهام‌داران به سمت صنعت‌های کوچک  در روزهای اخیر، شاهد افزایش ارزش معاملات در بیشتر صنایع کوچک طی چهار روز اخیر بوده ایم.

در چهار روز منتهی به شنبه 17 شهریور، گروه‌های «سرمایه‌گذاری» ، «محصولات فلزی» ، «کانی‌ غیرفلزی» ، «قندی» ، «رایانه» ، «غذایی» ،‌ «سیمان» ، «انبوه‌سازی» ، « حمل و نقل» «لیزینگ» و «چند رشته‌ای» مقصد جدید نقدینگی سرمایه‌گذاران بازار بودند.

در این بین ارزش گروه «چند رشته‌ای» از روز دوشنبه 12 شهریور تا شنبه 17 شهریور، با رشد شارپی 177 درصدی، از 91 میلیارد ریال به 252 میلیارد ریال رسید.

لیزینگی‌ها هم در چهار روز منتهی به شنبه 17 شهریور، با رشد بی نظیر 1200 درصدی، از 5 میلیارد ریال در 12 شهریور، به 65 میلیارد ریال رسیدند.

کارشناسان بر این باورند که رشد بالای ارزش معاملات این گروه در روزهای اخیر به واسطه اقبال بازار به صنایع خودرویی و تا حدودی گزارش های نسبتا خوب این گروه بوده است.

گروه خودرویی هم که این روزها به دلیل خوش بینی بازار به افزایش قیمت محصولاتش و نیز حضور قدرتمند نوسان گیران، درحال افزایش ارزش است، روند صعودی خود را فعلا حفظ کرده است؛ ارزش معاملات  این گروه در تاریخ 12 شهریور، 435 میلیارد ریال بود که با رشدی 15 درصدی به 500 میلیارد ریال در روز 13 شهریور ماه رسید، اما پس از افتی 30 درصدی در فردای این روز یعنی 14 شهریور، ارزش معاملات  آن 340 میلیارد ریال کاهش پیدا کرد. اما پس از افت و خیز در هفته دوم شهریور، شنبه هفته جاری ( 17 شهریور) را با رشدی 39 درصدی درصدی به پایان رساند و 486 میلیارد ریال را ثبت کرد.

گروه سرمایه‌گذاری نیز در چهار روز منتهی به شنبه 17 شهریور توانست از 86 میلیارد ریال در روز دوشنبه (12 ماه جاری) با 117 درصد رشد، به 187 میلیارد ریال برسد.

قندی‌ها هم به دلیل ارائه گزارش‌های مناسب، بستری را برای ورود نوسان‌گیران بازار فراهم آورد؛ این صنعت در چهار روز اخیر توانست با رشدی 227 درصدی ارزش، از 29 میلیارد ریال در روز دوشنبه هفته گذشته، به 95 میلیارد ریال در روز شنبه 17 شهریور برسد و کام سهام‌داران را شیرین کند.

غذایی‌ها هم توانستند با رشدی 24 درصدی در چهار روز منتهی به 17 شهریور، دلی از عزا درآورند.

یکی دیگر از خبرهای مثبت بازار در هفته‌های اخیر، مذاکرات ایران و سوریه به منظور انعقاد تفاهم نامه‌ای برای آغاز بازسازی سوریه بود؛ همین مسئله توجهات را به صنایعی نظیر سیمان، انبوه‌سازی و حمل و نقل جلب کرده است.

سیمانی‌ها که پیش از این هم یکی از مقاصد ورود نقدینگی در میان صنایع کوچک بودند، در روزهای اخیر نیز توانستند عملکرد خوبی را برجای بگذارند و با توجه به خبرهای مثبت پیرامون آنها، رشدی 61 درصدی را در عرض چهار روز به ثبت رسانده و ارزش معاملات شان را از 72 میلیارد ریال در روز دوشنبه هفته گذشته به 116 میلیارد ریال رساندند.

انبوه‌سازان هم رشدی 62 درصدی را در این چهار روز تجربه کردند.

و در آخر هم حمل و نقلی‌ها هستند که با رشدی 285 درصدی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته (14 شهریور)، از 20 میلیارد ریال به 77 میلیارد ریال رسیدند.

هرچند که صنایع کوچک بازار توجهات بازار را در روزهای اخیر به خود اختصاص دادند، صنایع بزرگ و تاثیرگذار هم عمدتا سبزپوش بودند.

کد خبر 394881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =