نتایج مثبت جلسه مهم با همتی اعلام شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام نتایج مثبت از جلسه با رئیس کل بانک مرکزی و آمادگی تزریق ۸ میلیارد دلار به بازار ثانویه گفت:قیمت های فعلی ارز با شاخص های اقتصادی غیرمنطبق بوده و اطمینان دارم هفته آینده وضعیت بهتر شده و سیاست های ارزی ارتقا می یابد.

به گزارش بورس آنلاین، محمدرضا پور ابراهیمی درباره جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی گفت: فضای مثبت تعاملی و همدلی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای مدیریت امور بانکی و ارزی کشور وجود دارد و اگر در گذشته به سیاست های ارزی و عملکرد مدیریتی نقد جدی وارد می شد، امروز فضای همکاری ها عمدتاً روی راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات است.

وی افزود: مقرر شد صرافی ها که قبلا" مجاز به واردات ارز و طلا نبودند، با حمایت بانک مرکزی قادر به واردات قانونی طلا شوند. همچنین بازار ثانویه ارز فعال تر و متحرک تر شود. از سوی دیگر بانک مرکزی با به کارگیری تمام ظرفیت های حاصل از منابع ارزی صادرات نفتی و غیرنفتی به بازار ورود می کند که پیش بینی می شود شرایط بازار ارز در روزهای آینده بهتر شود.

این نماینده مجلس افزود: درحالی طبق برآورد، مجموع تقاضاها حدود 4 میلیارد دلار بوده که بیش از 8 میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده است. در این میان قیمت های فعلی ارز با شاخص های اقتصادی غیرمنطبق بوده و اطمینان دارم هفته آینده وضعیت بهتر شده و سیاست های ارزی ارتقا می یابد.

پورابراهمیی با اعلام تخصیص حدود 5.5 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی از اول سال  افزود: عددهای مربوط به نرخ ارز در بازار غیررسمی تحت تاثیر قیمت های ارز برای نیاز 3 درصدی است که باید با مدیریت بانک مرکزی این موضوع حل شود.

وی افزود: با توجه به توافق،  ذخایر بانک مرکزی نباید تحت هر شرایطی در اختیار بازار قرار گیرد اما منابع ارزی در اختیار دولت و بانک مرکزی این قابلیت را دارد که از جانب دولت برای مدیریت بازار به کار گرفته شود. بنابراین طبق توافق بانک مرکزی از محل منابع ارزی به بازار ورود می کند. البته این کار آغاز شده است.

 

منبع:بورس پرس

کد خبر 394878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =