تصمیم‌گیری در مورد توقف افزایش نرخ بهره خیلی زود است

رییس فدرال‌رزرو دالاس گفت نرخ بهره قبل از این که خاصیت خود برای تقویت اقتصاد را از دست بدهد می‌تواند تا ۲.۵ الی ۲.۷۵ درصد افزایش یابد، البته این تخمین دقیق نیست.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از رویترز، رابرت کپلان، رییس فدرال‌رزرو دالاس معتقد است نرخ بهره قبل از این که خاصیت خود برای تقویت اقتصاد را از دست بدهد می‌تواند تا ۲.۵ الی ۲.۷۵ درصد افزایش یابد، البته این تخمین دقیق نیست، خود من شک دارم که نرخ خنثی (نرخ طبیعی بلندمدت) در حال افزایش باشد.

او در پاسخ به این‌که آیا او هم مانند رییس فدرال‌رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، معتقد است نرخ بهره باید از این میزان بالاتربرود یا خیر گفت: برای پاسخ به این سوال خیلی زود است. این قضاوتی است که من هنوز برای انجام آن آمادگی ندارم و باید تا اواسط بهار الی اواسط سال آینده صبر کرد تا ما به نرخ بهره‌ای که من معتقدم نرخ خنثی است نزدیک شویم و آن موقع من دیدگاه‌های خود در مورد این که چه چیزی برای اقتصاد ما مناسب است را اصلاح می‌کنم.

رییس فدرال‌رزرو دالاس همچنین افزود، مبارزه تجاری با چین، جنگ درستی است، اما تعجبی نخواهد داشت که حل‌وفصل این مساله ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول بی‌انجامد.

کد خبر 394871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =