قاچاق محصولات پتروشیمی از بورس به ۳ کشور و افزایش ۳۰۰ درصدی تقاضا

دبیر انجمن پتروشیمی ضمن اعلام افزایش ۳۰۰ درصدی تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی در ۴ ماه نخست از قاچاق مواد و محصولات پتروشیمی عرضه شده در بورس به افغانستان، عراق و ترکیه خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین، احمد مهدوی با اشاره به رانت ایجاد شده در خرید مواد پتروشیمی به صدا و سیما گفت: در 4 ماه ابتدای سال جاری نسبت به سال 96 ،­ تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی بیش از 300 درصد افزایش داشته که این نشان دهنده رانت موجود در این بخش است.

وی با اشاره به خرید پروانه های کارخانه های غیر فعال توسط افراد بدون پروانه افزود: این روند مانع از رسیدن مواد پتروشیمی به مصرف کننده واقعی است. حجم محصولات پتروشیمی معامله شده در بورس سال جاری نسبت به 5ماه ابتدای سال گذشته 200 هزارتن افزایش داشته که این نشان دهنده عرضه محصولات توسط پتروشیمی است.

مهدوی با بیان اینکه پتروشیمی از ابتدای سال تا پیش از اعلام بسته جدید ارزی،­ 2.7 میلیارد تومان ارز تحویل داده، ادامه داد: بسته جدید سبب از بین رفتن رانت و ایجاد فرصت برای تهیه ارز توسط واردکنندگان واقعی از بازار ثانویه شده است.تا کنون کسانی که برای واردات کالا ثبت نام کرده بودند این ارز را از بازار ثانویه خریداری کرده اند.به دلیل نیاز به ریال مجبور به ارائه ارز حاصل از صادرات پتروشیمی ها به داخل هستیم.

کد خبر 394364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =