افزایش ظرفیت اوراق سکه بزرگترین بانک بورس

رئیس اداره تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک صادرات از صدور ۲.۵ هزار برگه اوراق گواهی سپرده سکه طلا در هفته اول ارائه محصول خزانه زرین سپهر و امکان بالا بردن این ظرفیت تا ٨٠ هزار سکه خبر داد.

به گزارش بورس  آنلاین، غلامرضا طالبیان با اشاره به استقبال قابل‌توجه مشتریان از اوراق گواهی سپرده سکه طلا گفت: انتظار می‌رود ظرفیت اولیه ٢٠ هزار سکه‌ای خیلی زودتر از موعد تکمیل شود. امیدواریم با دریافت مجوزهای لازم برای بالا بردن این ظرفیت تا ٨٠ هزار سکه، فاز جدیدی از این طرح را آغاز کنیم.

وی افزود: خزانه زرین سپهر یک محصول فرابانکی است که براساس مجوز دریافت شده، بخشی از صندوق‌های امانات بانک صادرات برای نگهداری سکه طلا زیر نظر بورس کالا قرار گرفته است. صندوق امانات بانک در استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان برای اجرای این طرح، بانک صادرات را متمایز ساخته و باتوجه به گستردگی شعب بانک، دسترسی برای عموم مردم را راحت‌تر کرده است. همچنین در هر استانی که بتوان از ظرفیت صندوق‌های امانات بانک استفاده کرد، این محصول ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول هزینه‌های استفاده از این محصول را شامل 500 تومان بابت تایید اصالت سکه ازسوی کارشناسان معتبر بانک و ١٠ تومان بابت هزینه انبارداری، بیمه و سایر خدمات در هر شبانه‌روز اعلام کرد و ادامه داد: افزایش زیاد قیمت سکه و تبدیل آنها به دارایی‌های با ارزش، نگهداری این فلز گرانبها در منازل و مغازه‌ها را با ریسک بالایی همراه کرده و صندوق‌های امانات بانک صادرات بهترین مکان برای در امان ماندن از خطرات احتمالی است.

طالبیان امکان معامله اوراق گواهی صادر شده به نرخ روز را در ازای سپرده‌گذاری این سکه‌ها در صندوق امانات "وبصادر" از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: نرخ اجاره سالانه صندوق‌های امانات بانک‌ صادرات در این طرح به مراتب مقرون به صرفه‌تر از نرخ اجاره صندوق امانات سایر بانک‌ها در حالت عادی است.

وی استفاده از اوراق گواهی سپرده صادرشده به‌عنوان وثیقه تسهیلات را یکی دیگر از مزیت‌های این محصول عنوان کرد و گفت: خزانه زرین سپهر برای فعالان بورس کالا، بانک‌ها و مشتریانی که می‌خواهند در سررسید قراردادهای آتی سکه، سکه فیزیکی تحویل دهند نیز قابل‌استفاده است و همین اوراق می‌تواند جایگزینی مهم برای معاملات در بورس بوده و ریسک حمل آن را نیز از بین می‌برد.

 

*بورس پرس

کد خبر 394289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =