جالی خالی عرضه سنگ آهن در بورس

عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران گفت: سنگ آهن هنوز در بورس عرضه نمی شود.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از فصل تجارت، فرزانه معصومی افزود: بحث عرضه سنگ آهن در بورس از دو سال قبل در دستور کار فعالان این حوزه قرار گرفته ولی هنوز توافق جامعی با مسئولان بورس حاصل نشده که چگونه بخش خصوصی می تواند کالای خود را در بورس عرضه کند.

وی در ادامه اظهارداشت: بخش خصوصی به دنبال سودآوری است بنابراین از منابع و امکانات موجود به نحو بهینه و بصورت اصولی استفاده خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران گفت: اگر دولت بخش خصوصی را به حال خود واگذارد بدون شک شرکت های فعال در این حوزه زودتر به فرآوری و ارزش افزوده خواهند رسید.

وی افزود: حوزه های اقتصادی که تاکنون به شرکت های بخش خصوصی واگذار و دولت هیچ گونه مداخله ای اعم از مثبت و منفی در این حوزه ها نکرده است خوشبختانه بنگاه ها مسیر عرضه و تقاضای خود را پیدا و در عین سرمایه گذاری های بلند مدت در بخش های مزبور بسیار موفق آمیز بوده است.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: عوارض بر صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله عوارض بر تولید است و در هیچ کشور صادرات محوری بر تولید عوارض بسته نمی شود.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه گذاری در معادن یک امر کوتاه مدت نیست که دست خوش سعی و خطا شود، افزود: درحال حاضر عمده درخواست تولید کنندگان مواد معدنی در مملکت از دولتمردان ثبات در تصمیم گیری و کارشناسی تصمیمات ماخوذه است.

عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران اذعان داشت: دولت جهت بهبود بخشیدن در فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاری در تولید مواد معدنی باید مزیت های لازم جهت حضور سرمایه گذاران و کار آفرینان در این بخش را به خوبی فراهم و امتیازات خاصی برای آنان قائل شود.

وی در ادامه یادآورشد: محدودیت و دخالت در هر حلقه زنجیره فولاد منجر به کاهش سرمایه گذاری در این بخش می شود.

کد خبر 393191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =