۹۰ درصد تعهد بیمه البرز به بیمه های اتکایی واگذار شده بود

با مشخص شدن علت نفت آتش سوزی نفتکش سانچی ، شرکت ملی نفتکش می تواند دریافت خسارت از شرکت های بیمه ای را پیگیری نماید.

به گزارش بورس آنلابن ، احمد صفرزاده مدیر فنی شرکت بیمه البرز در خصوص بیمه نامه های نفتکش ها و نحوه پرداخت خسارت سانچی به بورس۷ گفت: طبق قرارداد با شرکت ملی نفتکش، بیمه البرز در بیمه نفتکش ها مشارکت ۲۰ درصدی داشته و ۱۰ درصد هم سهم بیمه ملت بوده و مابقی نیز از سوی شرکت ملی نفتکش به بیمه گران خارجی واگذار شده است.

وی ادامه داد : بیمه البرز نیز بیش از ۹۰ درصد از بیمه نفتکش ها را به بیمه گران اتکایی واگذار کرده و ریسک های احتمالی به حداقل رسیده است. ضمن اینکه بیمه های اتکایی طرف قرارداد با البرز، عمدتا شرکت های آسیایی بوده و بخش اندکی از ریسک ها به بیمه های اتکایی اروپایی واگذار شده است. بنابراین فعلا دغدغه ای بابت تشدید احتمالی تحریم ها متوجه البرز نمی باشد.

خسارت حداکثر ۴۰۰ هزار دلاری بیمه البرز در نفتکش سانچی / دلار حداکثر ۴۲۰۰ تومانی

صفرزاده در خصوص نحوه پرداخت خسارت سانچی به بورس۷ گفت : با توجه به آنکه حق بیمه نفتکش سانچی به صورت ارزی دریافت شده بود، پس از دریافت مستندات و جزییات مربوط به حادثه و تکمیل مدارک، پرداخت خسارت نیز ارزی انجام خواهد شد. این خسارت در قالب یک حواله ارزی از محل منابع ارزی بیمه البرز و بر مبنای دلار حداکثر ۴۲۰۰ تومانی پرداخت خواهد شد. حداکثر مبلغ خسارتی که بیمه البرز باید از حساب خود به سانچی پرداخت کند، ۴۰۰ هزار دلار خواهد بود.

کد خبر 392567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =