سهامداران بازی ترامپ را می‌فهمند و تمایلی به فروش سهام ندارند

رئیس سازمان بورس از بهبود وضعیت سود آوری و فروش شرکت‌ها با توجه به نرخ ارز برآوردی در بودجه آن‌ها خبر داد و گفت:اصلاح دستورالعمل معاملات اعتباری به نحوی انجام خواهد شد که تاثیری بر روی بازار سهام فعلی نداشته باشد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از فارس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پیرامون تأثیر خروج آمریکا از برجام بر روی بازار سهام گفت:بر اساس ماده 28 قانون رفع موانع تولید « صندوق تثبیت بازار سرمایه » عهده دار حمایت از سهامداران خرد بوده و در مواقع مختلف در بازار سهام فعال است.

همچنین در صورت نیاز نیز صندوق توسعه بازار سرمایه که وظایف مشابهی با صندوق تثبیت دارد همچنان عملیات بازار گردانی سهام را دنبال می‌کند.

شاپور محمدی با بیان اینکه جای هیچ نگرانی برای حمایت از سهامداران در بازار سهام نیست ،عنوان کرد:سهامداران حرفه‌ای بازار سهام با اشراف به آثار روانی اخبار پیرامونی برجام بر عدم اثرات بلند مدت چنین اقدام‌هایی واقف بوده و هم اکنون با توجه به استراتژی بلند مدت خود و سودآوری شرکت‌ها تمایلی به فروش سهام ندارند.

به گفته وی سودآوری شرکت‌ها بهتر از دوره‌های مالی قبل است و انتظار می‌رود استراتژی کسب بازدهی در روند بلندمدت بازار سهام ادامه یابد این در حالی است که در مواقع مقطعی اگر عده‌ای بخواهند دارایی‌های خود را نقد کنند بطور حتم صندوق تثبیت کمک خواهد کرد.

رییس سازمان بورس ادامه داد: ممکن است روند بازار سهام اندکی با افت و خیزهای طبیعی ناشی از ریسک‌های دیگری روبرو شده باشد و در عین حال با  تعدیل‌ها و اصلاح قیمتی که صورت گرفته درنهایت منجر به شکل گیری وضعیت با ثبات در شرایط فعلی شده است.

به باور وی بازار سهام هم اکنون در وضعیتی که بتواند بر اساس سود آوری شرکت‌ها ثبات داشته باشد قرار گرفته و با تحلیل مناسبی که سرمایه گذاران انجام می‌دهند و بر اساس افق بلند مدت سرمایه گذاری خود می‌توانند نظاره گر وضعیتی مناسب در بازار باشند.

وی در برابر این پرسش که با توجه به گزارش‌های دریافتی از ناشران بورسی و فرابورسی از سوی سازمان بورس وضعیت سودآوری شرکت‌ها چگونه است ،گفت: وضعیت سود آوری شرکت‌ها با توجه به نرخ ارز برآوردی در بودجه آن‌ها ،اغلب حاکی از وضعیت بهتر درآمدی و فروش مناسب شرکت‌ها داشته و در مجموع از لحاظ تاثیرات ارزی و فروش وضعیت مناسبی برای شرکت‌های بورسی رقم خورده است.

محمدی از تمهیدات مناسب نظام بانکی وبازار پول سخن گفت و افزود: با کمک همه ارکان سیاست گذاری کشور وضعیت بهتری برای بازار سرمایه وجود خواهد داشت.

وی به موضوع اخذ تسهیلات اعتباری کارگزاری‌ها از بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در این مورد هماهنگی کامل با بانک مرکزی وجود داشته اصلاح این اعتبارات و در روند منطقی دنبال می‌شود.اصلاح دستورالعمل معاملات اعتباری را نیز به نحوی انجام خواهیم داد که آثاری بسیار ملایم و در حدی است که تاثیری بر روی بازار سهام فعلی نداشته باشد.

کد خبر 392495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =