تصویب فهرست بنگاه‌های قابل واگذاری در سال ۱۳۹۷

فهرست بنگاههای قابل واگذاری در سال ۱۳۹۷، در جلسه هیات واگذاری به تصویب رسید.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از  شادا، یکی از تکالیف هیات واگذاری در هر سال این است که فهرستی شامل اسامی بنگاههای مشمول واگذاری به همراه میزان سهام یا درصد قابل واگذاری آنها و نیز برنامه واگذاری را به تصویب برساند.

از این رو از آنجا که طبق قانون تا پایان سال 93 می بایست همه واگذاری‌ها خاتمه پیدا کند، بر این اساس از سال 94، همه ساله قانونگذار در قوانین بودجه سنواتی اجازه واگذاری بنگاهها تا خاتمه کامل واگذاریها را به سازمان خصوصی سازی داده است.

در این راستا امسال هم به اعتبار قانون بودجه سال 1397 کل کشور، اجازه واگذاری برای بنگاههای مشمول اصل 44 قانون اساسی صادر شده است. بنابراین در جلسه شنبه هیات واگذاری که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، این هیات تمامی بنگاههای شناسایی شده تا کنون را در لیست واگذاری‌های سالجاری قرار داد و به تصویب رساند.

همچنین در جلسه هیات واگذاری پس از بحث و بررسی، قرار گرفتن نام حدود 630 بنگاه در لیست واگذاریهای سال 97 برای واگذاری مورد تصویب قرار گرفت.

تصمیم گیری در مورد سود فروش اقساطی و خسارت تاخیر در تادیه خریداران سال 97 در خصوص واگذاریها نیز از دیگر مصوبات جلسه هیات واگذاری بود که بر این اساس مقرر شد نرخ سود فروش اقساطی بنگاههای مورد واگذاری دولت به بخش خصوصی و تعاونی 10 درصد و بخش های عمومی غیردولتی 13 درصد باشد.

نرخ خسارت تاخیر در تادیه کلیه خریداران نیز در این جلسه 6 درصد تصویب شد که بدین ترتیب سود فروش اقساطی و خسارت تاخیر مصوب نرخ معادل نرخ های مصوب سال 1396 است.

علاوه بر این در جلسه هیات واگذاری، تخفیف یکی از خریداران بنگاههای سنوات قبل که اقدامات مثبت و موثری را در خصوص شرکت خریداری شده از جمله حفظ و ارتقای اشتغال، بهبود سرمایه‌گذاری و بهره‌وری انجام داده است، مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت.

در پایان جلسه هیات واگذاری نیز مقرر شد گزارش جامعی از عملکرد سال 1396 توسط سازمان خصوصی سازی برای ارائه در جلسات بعدی این هیات تهیه شود.

کد خبر 392469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =