«آتی سبد» در سال جاری وارد بورس می شود

از آنجایی که راه اندازی آتی شاخص با محدودیت های فقهی مواجه بود به همین دلیل بر آن شدیم تا ابزار جدیدی با عنوان «آتی سبد» طراحی شود. به گفته این مقام مسئول شرکت بورس در ابزار آتی سبد ، سبدی از صنایع یا شرکت ها انتخاب می شوند تا سرمایه گذاران بر روی آنها موقعیت آتی اتخاذ کنند.

معرفی ابزار جدید «آتی سبد» در سال جاری از برنامه های مهم شرکت بورس برای تنوع بخشی به بازار سرمایه است.

 

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران درباره مهمترین برنامه های سال 97 شرکت بورس گفت: بر اساس برنامه ریزی ها مقرر شده در سال جاری 12 عرضه اولیه در بورس تهران انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است به طور میانگین ماهانه یک عرضه اولیه در بورس تهران انجام شود، گفت: به تجربه ثابت شده است که عرضه های اولیه باعث رشد و رونق بازار می شود و به بازار سرمایه نشاط را تزریق می کند.

معاون بازار شرکت بورس با تاکید بر اینکه عرضه های اولیه بزرگ و موفق باعث جذب سرمایه های جدید می شود، افزود: بر همین اساس تاکید بر پذیرش و عرضه های اولیه ماهیانه در سال جدید از مهمترین برنامه های شرکت بورس است.

وی درباره سایر برنامه های سال جاری گفت: از دیگر برنامه های مهم بورس تهران به روز رسانی و تجهیز ابزارهای نظارتی این بازار بر اساس تکنولوژی های روز و جدید است.

صحرایی با تاکید بر اینکه تقویت ابزارهای نظارتی باعث افزایش اعتماد و اطمینان در بازار سرمایه می شود، اظهار داشت: همچنین قرار است در سال جاری ابزارهای جدیدی برای سرمایه گذاری در بورس تهران طراحی شود که طراحی ابزارهای پوشش ریسک و راه اندازی «سبد آتی» جزو این برنامه ها است.

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران تقویت اعتماد سازی را از برنامه های مهم شرکت بورس دانست و گفت: تقویت ابزارهای نظارتی بورس تهران با تکنولوژی های روز دنیا باعث اعتماد سازی و اطمینان بخشی به فعالان بازار سرمایه می شود.

وی همچنین از تلاش شرکت بورس برای دو سویه کردن بازار و شناسایی سود در بازار منفی خبر داد و گفت: طراحی ابزارهای جدید پوشش ریسک کمک می کند تا سرمایه گذاران در بازارهای نزولی نیز سود کنند.

صحرایی در ادامه از طراحی ابزار جدید با عنوان «آتی سبد» خبر داد و تصریح کرد: از آنجایی که راه اندازی آتی شاخص با محدودیت های فقهی مواجه بود به همین دلیل بر آن شدیم تا ابزار جدیدی با عنوان «آتی سبد» طراحی شود.

به گفته این مقام مسول شرکت بورس در ابزار آتی سبد، سبدی از صنایع یا شرکت ها انتخاب می شوند تا سرمایه گذاران بر روی آنها موقعیت آتی اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: این ابزار علاوه بر اینکه باعث تنوع پذیری برای سرمایه گذاران می شود از مزایای ابزار آتی سهام مثل خاصیت اهرمی نیز برخوردار است.

صحرایی در پاسخ به این سوال که این ابزار جدید در سال جاری وارد بازار خواهد شد یا خیر، گفت: مقررات «آتی سبد» طراحی شده و زیر ساخت های فنی در حال آماده سازی است تا در سال جاری این ابزار جدید به بازار سرمایه معرفی شود.

کد خبر 392385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =