فهرست ۸ شرکت بورسی که عامل در تأخیر تسویه سود سهام عدالت هستند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی یکی از دلایل اصلی تأخیر در واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان به‌ویژه گروه بیستم را عدم تسویه سود ۸ شرکت بورسی اعلام کرد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس ، میرعلی اشرف پوری حسینی با اشاره به اینکه از دی‌ماه سال گذشته سود تقسیمی مربوط به 49 شرکت سرمایه‌پذیر به مرور در حال دریافت از شرکت‌ها و واریز به حساب مشمولان سهام عدالت است، گفت: یکی از دلایل اصلی تأخیر در واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان به‌ویژه گروه بیستم که کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرائی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی را شامل می‌شود، تأخیر برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر در پرداخت کامل سود تقسیمی خود است.

 

وی افزود: از جمله این شرکت‌ها که بخشی از سود تقسیمی خود را پرداخت و بخشی دیگر را تا کنون تسویه نکرده‌اند، می‌توان به شرکت مخابرات اشاره کرد که بابت سود تقسیمی سهام عدالت خود حدود ۶۷ میلیارد تومان به سازمان خصوصی‌سازی بدهکار است و بیش از سه ماه هم از مهلت قانونی پرداخت سود مجمع این شرکت سپری شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر شرکت فولاد مبارکه با 45.5 میلیارد تومان، گروه مپنا با 41 میلیارد تومان، پتروشیمی جم و پتروشیمی بندرعباس هر یک با 40 میلیارد تومان، فولاد خوزستان با 22.5 میلیارد تومان، پارس سوئیچ با 15.5 میلیارد تومان و چادرملو با 7.5 میلیارد تومان از جمله شرکت‌هایی هستند که بخشی از سود تقسیمی مجامع خود را بابت تقسیم میان مشمولان سهام عدالت پرداخت کرده ولی کل سود تصویب شده را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

پوری حسینی تصریح کرد: تا به امروز مجموع ۳ هزار میلیارد تومان از ۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر دریافت و میان مشمولان توزیع شده و در صورت همراهی شرکت‌هایی که نام برده شد، بقیه سود سهام عدالت مشمولان در اولین فرصت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 392296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =