بورس کالا بازوی ایجاد رقابت در بازار کالای کشور است

کیفیت کالاها نخستین موضوعی است که در بورس به آن توجه می شود و زمینه ای را فراهم می کند تا تولیدکنندگان کیفیت را مدنظر قراردهند و از طرفی عرضه کنندگانی که به طور مدام در بورس حضور دارند نیز به عنوان تولیدکنندگان برتر از نظر کیفیت شناخته می شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که در سال حمایت از کالای ایرانی باید به طور سنجیده از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم به طوریکه "کیفیت" و "رقابت" دو مولفه اصلی تحقق شعار امسال است که در بسیاری از کالاهای استراتژیک و مواد اولیه، بورس کالا این وظیفه را بر عهده دارد.

 

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، اسدالله قره‌خانی با اشاره به اینکه همه محصولاتی که در بورس کالا عرضه می شوند دارای کیفیت و استاندارد مشخصی هستند گفت: کیفیت کالاها نخستین موضوعی است که در بورس به آن توجه می شود و زمینه ای را فراهم می کند تا تولیدکنندگان کیفیت را مدنظر قراردهند و از طرفی عرضه کنندگانی که به طور مدام در بورس حضور دارند نیز به عنوان تولیدکنندگان برتر از نظر کیفیت شناخته می شوند.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم ایجاد بازار رقابتی که به ارتقاء تولیدات ایرانی منجر می شود، گفت: برای آن که بتوانیم بازار رقابتی ایجاد کنیم همگان باید دست به دست هم دهیم و درصدد آن باشیم که با افزایش کیفیت کالاها، توان رقابت با محصولات خارجی را نیز داشته باشیم. در این بین امروز شرایط عرضه و خرید محصولات با گذشته تفاوت پیدا کرده و نمی توان با ساختارهای غیرشفاف و سنتی در بازارها نفوذ کرد؛ از این رو بورس کالا یکی از بهترین بسترها برای ایجاد بازار رقابتی در داخل و رشد تولیدات باکیفیت به شمار می رود.

قره‌خانی افزود: در دنیا از بورس های کالایی استفاده های مختلفی می کنند و ما نیز در کشورمان براساس نیازهای فعالان صنایع و سرمایه گذاران باید از بورس کالا بهره ببریم. به عنوان مثال در حوزه تامین مالی صنایع می توانند از بورس کمک بگیرند و در بخش تنظیم و تعادل بازارها نیز همواره با عرضه کالاها در این بازار شاهد ایجاد شفافیت و نظم معاملات بوده ایم.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان عنوان کرد: عرضه حداکثری محصولات در بورس کالا علاوه بر شفافیت اطلاعاتی که از بازارها منعکس می کند و می تواند مورد استفاده تصمیم گیران در تنظیم بازار قرار گیرد، از واسطه گری ها و فساد جلوگیری می کند و به این ترتیب در سال حمایت از کالای ایرانی باید از این بازار بیش از گذشته بهره برد.

کد خبر 392295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =