۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
افزایش ۱۶ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با رشد اندک ۱۶ واحدی به ۹۵ هزار و ۵۲۲ واحد رسید.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از ایبِنا، معاملات سهام روز جاری پس از چند روز با رویکردی متفاوت با افزایش شاخص ها همراه شد.

 

ریزش نماگرها

بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۶ واحد صعود معادل ۰.۰۲ درصد به ۹۵ هزار۵۲۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵ واحد رشد معادل ۰.۰۲  درصد به ۳۰ هزار ۲۸۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» ۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۶ هزار و ۶۹۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹ واحد رشد، معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۲ هزار و ۴۱۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۱ واحد رشد، معادل ۰.۰۹ درصد به ۱۰۱ هزار و ۵۲۶ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۴ واحد افزایش معادل ۰.۲۱  درصد به ۶۷ هزار و ۵۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با (۶۵۶) واحد ریزش معادل (۰.۳۲) درصد، به ۲۰۴ هزار و ۹۳۴ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار       

از سویی دیگر امروز ۵ نماد «کگل با ۳۹ واحد، شپدیس با ۳۰ واحد، فولاد با ۲۸ واحد، شپنا با ۱۶ واحد و شتران با ۱۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «جم با (۶۶) واحد و همراه با (۳۴) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس و افت این متغییر بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۴۲۸ واحد رشد معادل ۴.۱۱ درصد به ۱۰ هزار و ۸۵۶ واحد، قند و شکر با ۲۸۳ واحد افزایش معادل ۳.۰۴ درصد به ۹ هزار و ۶۲۶ واحد، وسایل ارتباطی با ۳۸ واحد رشد معادل ۲.۶۵ درصد به یک هزار و ۵۰۲ واحد، غذایی بجز قند با ۵۹ واحد افزایش معادل ۱.۸۴ درصد به ۳ هزار و ۳۰۰ واحد، ذغال سنگ با (۱۲) واحد کاهش، معادل (۰.۸۶) درصد به یک هزار و ۴۶۷ واحد، خودرو با (۱۸۳) واحد افت معادل (۱.۲۲) درصد به ۱۴ هزار و ۸۹۷ واحد، محصولات کاغذ با (۱۲۹) واحد ریزش معادل (۱.۳۴) درصد به ۹ هزار و ۴۹۱» رسید.

بیشترین افزایش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «وبیمه، کسری، غگرجی، وبشهر، کساپا، رتکو و قصفها» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کمنگنز، لابسا، ختوفا، شفارس، چکاوه، خچرخش و خاور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

گردش نمادها

بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع لاستیکی سهند، سرمایه‌گذاری ملی ایران، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، واسپاری ملت، پلی‌اکرین ایران، هنکل پاک‌وش، موتور سازان تراکتورسازی ایران و صنعتی بهشهر» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «پتروشیمی فناوران، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، موتورسازی تراکتورسازی ایران، لیزینگ رازی و ایتالران» بازگشایی شدند.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۳۸ هزار و ۱۵۹ نوبت معاملاتی، ۵۲۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۹ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 392210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =