دلایل رشد هشت درصدی سود "حخزر"

شرکت کشتیرانی دریای خزر در گزارش جدید خود سود هر سهم برآوردی را از ۲۲۶ ریال به ۲۴۴ ریال افزایش داد و در پی آن مدیر عامل "حخزر" در این خصوص شفاف سازی کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، مهرداد باقری نژاد، مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در خصوص دلایل رشد هشت درصدی سود برآوردی در گزارش جدید خود عنوان کرد: افزایش هفت درصدی درآمدهای عملیاتی در اصلاحیه بودجه سال جاری نسبت به گزارش قبلی بابت افزایش نرخ کرایه حمل، تناژ تولید و نیز رشد نرخ ارز اتفاق افتاده که با توجه به اینکه بخش اصلی درآمد عملیاتی شرکت ارزی است، این تغییرات سبب افزایش میزان درآمد عملیاتی شرکت شده است. همچنین برآورد جدید درآمد بر اساس عملکرد ماهانه شرکت است که تا پایان بهمن ماه امسال به مبلغ 1.311.561 میلیون ریال گزارش شده است.

وی به افزایش 10 درصدی بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی اشاره کرد و در این خصوص افزود: افزایش سفرها و نرخ ارز سبب افزایش 12 درصدی هزینه سوخت و قطعات مصرفی و نیز رشد هزینه های عملیاتی و در نهایت افزایش هزینه تولید شده است.

این مقام مسئول در خصوص تغییرات سایر اقلام عملیاتی و درآمد و هزینه های عملیاتی اظهار داشت: سایر اقلام عملیاتی متاثر از تغییرات نرخ ارز حدود 232 درصد افزایش یافته است. در کنار آن، افزایش 32 درصدی سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی موجب افزایش مبلغ اجاره ساختمان های شرکت و سایر درآمدهای غیر عملیاتی شده است.

کد خبر 391603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =