تأثیر شاخص ها از نخستین سخنرانی رسمی رئیس جدید فدرال رزرو

جرومی پاول، رئیس جدید فدرال رزرو روز سه شنبه و پنجشنبه نخستین بار با سمت رسمی حاضر می شود و در برابر کنگره، به صورت رسمی در خصوص مسائل اقتصادی سخنرانی خواهد کرد.

بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی نخستین روز کاری هفته با افزایش شاخص ها همراه شدند در حالی که ساعات پایانی معاملات در روز جمعه در بازارهای آمریکا به خوشی سپری شد و اوراق خزانه این کشور نیز در روند منطقی به سر برد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، افت قیمت دلار در مقایسه با دیگر همتایان در بازار ارز جهانی موجب شد رویکرد سرمایه گذاران به سیاست های پولی آمریکا تغییر کند.

بر اساس این گزارش، جلسات آتی رئیس جدید فدرال رزرو در روزهای سه شنبه و پنجشنبه و اظهارات وی در خصوص نرخ بهره ممکن است بازار را با روند جدیدی همراه کند.

در این میان، شاخص ها از سیدنی تا هنگ کنگ با روند افزایشی همراه شدند در حالی که شاخص های آتی در بازار آمریکا نیز روند مثبت را به خود گرفتند.

جرومی پاول، رئیس جدید فدرال رزرو روز سه شنبه و پنجشنبه نخستین بار با سمت رسمی حاضر می شود و در برابر کنگره، به صورت رسمی در خصوص مسائل اقتصادی سخنرانی خواهد کرد.

این در حالی است که، قیمت دلار روند کاهشی را به ثبت رساند و بازدهی اوراق خزانه دولتی در محدوده 2.9 درصد باقی ماند.

قیمت ین به هفتمین روز افزایش رسید در حالی که رئیس بانک مرکزی ژاپن، هاروهیکو کورودا، اعلام داشته که فعلا هیچ برنامه ای برای اصلاح روند فعلی ندارد.

اما در بازار نفت، اظهارات وزیر نفت عربستان، خالد الفالح، در خصوص رفع محدودیت های تولید در سال 2019 موجب رشد قیمت این کالا شد.

خبرهایی که ممکن است در هفته جاری روند بازارها را دستخوش تغییر کند بدین ترتیب است:

* روز سه شنبه بانک مرکزی کره جنوبی در خصوص سیاست های پولی آتی تصمیم گیری خواهد کرد.

* جرومی پاول در روز سه شنبه 27 فوریه به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا به صورت رسمی سخنرانی خواهد کرد.

*برخی شرکت ها در هفته جاری گزارش عملکرد خود را ارائه می کنند که در این بین می توان به شرکت معدنی ویل، شرکت شیمیایی بی ای اس اف، بانک استاندارد چارتر، شرکت دارویی بایر، شرکت فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی لاوز، شرکت سرگرمی های گالکسی، شرکت پژو، و بورس اوراق بهادار لندن اشاره کرد.

* ترزا می، نخست وزیر لندن در خصوص روابط این کشور با اتحادیه اروپا و برگزیت به سخنرانی می پردازد.

* هزینه های سرباری ژاپن و همچنین گزارش میزان خرده فروشی و تولیدات صنعتی این کشور در روز چهارشنبه منتشر می شود. آمار هزینه های سرمایه ای در روز پنجشنبه و نرخ بیکاری و هزینه مسکن این کشور نیز در روز جمعه منتشر می شود.

* در چین، شاخص های تولیدی در روز سه شنبه یا چهارشنبه منتشر می شود و به احتمال زیاد نشان دهنده رشد بسیار آرام اقتصاد این کشور در ماه فوریه خواهد بود.

اما در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک با رشد 0.8 درصدی رو به رو شد و تاپیکس ژاپن نیز 0.8 درصد مثبت شد.

در بورس هنگ کنگ، شاخص اصلی توانست افزایش 0.7 درصدی را از آن خود کند و کاسپی کره جنوبی نیز 0.3 درصد مثبت شد .

اس اند پی در استرالیا 0.7درصد روند صعودی را از خود به جای گذاشت و شاخص های آتی بازار آمریکا در مدار مثبت قرار گرفتند.

کد خبر 391506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =